WPF GP 2018 - estonské sudoku: překlad bookletu (HALAS liga)

Druhým kolem pokračuje WPF Sudoku GP. Luštit můžete v termínu 23. - 26. 2. Úlohy připravují estonští autoři Tiit Vunk a Rauno Pärnits. Soutěžní sada obsahuje i pár neobvyklých variant, takže se máme nač těšit. Zajímavostí také je, že termín soutěže připadá na sté výročí nezávislosti Estonska, takže tohle téma můžeme očekávat i v designu úloh.

Originální booklet stahujte zde. Připomínáme že kolo se počítá do HALAS ligy. Ať se vám daří!

- 21. 2. 2018 - Gotroch -

 

1.-5. Klasické sudoku (15, 21, 24, 17, 34 bodů): Vyplňte tabulku čísly 1 až 9 tak, aby se čísla neopakovala v žádném řádku, sloupci, ani v ohraničených čtvercích 3×3.

6. Písmenné sudoku (37 bodů): Vyplňte tabulku písmeny tak, aby každý řádek, sloupec a ohraničený čtverec 3×3 obsahoval stejnou sadu devíti neopakujících se písmen.

7. Antiknight sudoku (36 bodů): Vyplňte tabulku čísly 1 až 9 tak, aby se čísla neopakovala v žádném řádku, sloupci, ani v ohraničených čtvercích 3×3. Každá dvě políčka spojená jedním skokem šachového jezdce (do L) musí obsahovat dvě různá čísla.

8. Sudoku pevnost (39 bodů): Vyplňte tabulku čísly 1 až 9 tak, aby se čísla neopakovala v žádném řádku, sloupci, ani v ohraničených čtvercích 3×3. Číslo v šedém políčku musí být větší než všechna čísla v stranově sousedících bílých políčkách.

9. Sum 100 Sudoku (54 bodů): Vyplňte tabulku čísly 1 až 9 tak, aby se čísla neopakovala v žádném řádku, sloupci, ani v ohraničených čtvercích 3×3. Suma číslic ležících v šedých políčkách se v každém řádku rovná 100. Pokud spolu v jednom řádku sousedí dvě šedá políčka, jejich obsah pro výpočet uvažujte jako dvojciferné číslo.

10. Missing Digit Sudoku (53 bodů): Vyplňte tabulku čísly 0 až 9 tak, aby se čísla neopakovala v žádném řádku, sloupci, ani v ohraničených čtvercích 3×3. Čísla na okraji tabulky ukazují, které číslo v příslušném řádku/sloupci chybí.

11. Odd Even Bridge Sudoku (63 bodů): Vyplňte tabulku čísly 1 až 9 tak, aby se čísla neopakovala v žádném řádku, sloupci, ani v ohraničených čtvercích 3×3. V tabulce se vyskytuje několik polí s kroužkem, které jsou spojené čarou. Pro každou propojenou dvojici kroužků platí: je-li v kroužku liché číslo, tak toto číslo určuje počet lichých čísel na spojnici mezi kroužky, je-li v kroužku sudé číslo, tak toto číslo určuje počet sudých čísel na spojnici mezi kroužky. Samotná čísla v kroužcích do počtu nezahrnujeme. Některé kroužky mohou mít více spojnic – pak dané pravidlo platí pro každou spojnici zvlášť.

12. Halved Squares Sudoku (98 bodů): Vyplňte tabulku čísly 1 až 9 tak, aby se každé číslo vyskytovalo v každém řádku, sloupci a ohraničené oblasti přesně jedenkrát. Některá políčka jsou diagonálně rozpůlena, pro taková políčka platí, že jedna půlka obsahuje číslo a druhá půlka je prázdná.

13. LC Sudoku (67 bodů): Vyplňte tabulku čísly 1 až 9 tak, aby se čísla neopakovala v žádném řádku, sloupci, ani v ohraničených čtvercích 3×3. Písmeny L (C) jsou v tabulce označena místa, kde součtem sousedních čísel v řádku/sloupci vzniknou součty 50 (100). Písmena L, C leží na linii oddělující dva sčítance. Dvouciferná čísla mohou vzniknout spojením dvou stranově sousedících políček (to je možné pouze ve směru zleva doprava nebo shora dolů). Všechny možné výskyty písmen L a C jsou v tabulce vyznačeny. Zároveň platí, že nikde v tabulce se neobjevuje kombinace čísel umožňující oba součty L a C současně (například 5248)

14. Meandering Diagonals Sudoku (42 bodů): Vyplňte tabulku čísly 1 až 9 tak, aby se čísla neopakovala v žádném řádku, sloupci, ani v ohraničených čtvercích 3×3. V každé skupince políček propojených linií se každá z číslic může objevit nejvýše jedenkrát.

přeložil Jakub Hrazdira

Theme by Danetsoft and Danang Probo Sayekti inspired by Maksimer