WPF GP 2017: novinky v pravidlech

5. ročník WPF GP přináší ve své logické části několik novinek, úkolem tohoto článku je shrnout ty nejdůležitější. Plné znění pravidel aktuálního ročníku můžete v angličtině zhlédnout na stránkách http://gp.worldpuzzle.org/content/rules.

Tento rok nás v každém kole čekají 3 různé sady úloh, označené jako Divize A, B, C. Lze je luštit samostatně a pro každou divizi bude veden samostatný žebříček. Změnou je také snížení časového limitu, který je nyní pro jednotlivé divize 60 minut.

 

Jaké úlohy můžeme očekávat v jednotlivých divizích?

Divize A bude obsahovat úlohy podobného typu jaké bývají například k vidění na Mistrovství světa. Mohou se objevit i nové úlohy či nové varianty známých typů. V podstatě se tato divize bude blížit tomu, co známe z minulého ročníku jako Competitive sekci. V porovnání s dalšími divizemi bude Divize A obsahovat těžší úlohy.

Divize B bude výběrem těch nejznámějších typů úloh spíše lehčí obtížnosti. Půjde tedy o "klasické" úlohy s minimálním množstvím variant. Pokud nejste úplnými nováčky, většinu typů úloh z této divize jste už někdy dříve luštili.

Divize C bude podobná loňské Casual sekci. Úlohy budou mít pravidla jednoduché k pochopení, tedy přístupné širší veřejnosti a nováčkům.

 

Současně se zavedením divizí dochází i k rozdělení hráčského pole do 3 výkonostních tříd (A, B, C). Toto rozdělení bude založeno podle výsledků předchozích ročníků WPF GP a můžou ho ovlivnit i výsledky v ročníku aktuálním. Podle toho do jaké třídy je hráč zařazen, je tento hráč veden v oficiálním hodnocení divizí A, B, C a to sice tak, že hráč třídy C oficiálně může soutěžit v divizích A, B, C,  hráč třídy B soutěží oficiálně jen v divizích A, B a hráč třídy A pouze v divizi A. Tento systém je zaveden mimo jiné i pro to, aby se v čele pořadí všech divizí neobjevovala jen stejná jména elitních hráčů a o přední místa mohli bojovat i ostatní. Současně ale platí, že každý hráč může luštit všechny 3 divize a proto budou vedeny i neoficiální verze žebříčků se všemi hráči bez ohledu na jejich třídu.

 

Podle jakého klíče jsou hráči rozděleni do výkonostních tříd?

Třída A - do této třídy je zařazen každý hráč, který splní alespoň jedno z následujích kritérií:

  • umístil se v TOP10 celkového pořadí logického WPF GP 2014
  • umístil se v TOP25 celkového pořadí logického WPF GP 2015
  • umístil se v TOP50 celkového pořadí Competitive sekce logického WPF GP 2016
  • umístil se v TOP100 alespoň v jednom z úvodních 4 kol Divize A WPF GP 2017

Třída B - do této třídy je zařazen každý hráč, který splní alespoň jedno z následujích kritérií a současně nesplňuje žádné z kritérií pro třídu A:

  • umístil se v TOP100 celkového pořadí logického WPF GP 2015
  • umístil se v TOP250 celkového pořadí Competetive sekce logického WPF GP 2016
  • umístil se v TOP200 alespoň v jednom z úvodních 5 kol Divize B WPF GP 2017 (bez započítání hráčů třídy A)
  • dosáhl nenulového skóre v alespoň 20 kolech logického WPF GP v posledních 3 letech (2014, 2015, 2016). Competitive a Casual sekce z loňského roku jsou počítány zvlášť, bylo tedy celkem 32 kol kde se dalo skórovat pro účely splnění tohoto kritéria

Třída C - do této třídy jsou zařazeni všichni ostatní hráči. Tedy ti co nesplňují žádné z kritérií třídy A i třídy B.

 

Posledním pravidlem o kterém chceme informovat se týká způsobu vyhodnocování nesprávných řešení a časových bonusů.

V divizích A, B platí, že hráčem odeslané nesprávné řešení úlohy nevyústí v žádnou penalizeci (úloha se vyhodnocuje stejně jako by hráč žádnou odpověď neodeslal). Oproti tomu v divizi C se mohou objevit úlohy, kde se bude nesprávné řešení penalizovat odečtením bodů (z důvodu aby se pokud možno omezilo tipování hráčů). Úlohy u kterých bude taková penalizace hrozit budou zřetelně označeny.

Časový bonus se v divizích A, B vyhodnocuje podobně jako v minulosti. Pokud hráč vyluští všechny úlohy před vypršením časového limitu 60 minut a po vyplnění odpovědního formuláře stiskne tlačítko "Claim Bonus", obdrží v případě kompletně správného řešení 1/6 bodu za každou ušetřenou vteřinu (což odpovídá 10 bodům za minutu). V případě malé chyby v jedné úloze hráč získává 2/15 bodu za každou vteřinu (8b za minutu). Po stisknutí "Claim Bonus" už hráč dále nemůže odesílat řešení úloh.

Situace v divizi C je mírně složitější, protože novinkou tohoto ročníku je zařazení úloh které mohou být vyjmuty z vyhodnocování pro zisk časového bonusu. Půjde především o úlohy, které vyžadují k vyřešení intuici nebo jiný náhled bez čehož půjde úloha řešit velmi pomalu nebo komplikovaně. Takové úlohy budou zřetelně označeny a hráč má nárok na časový bonus i bez vyřešení těchto úloh (samozřejmě musí mít ale vyluštěné ostatní úlohy ze sady na něž se toto pravidlo nevztahuje). Časový bonus u divize C je bodově ohodnocen stejně jako u ostatních divizí, výjimkou je, že po stisknutí "Claim Bonus" hráč může nadále odesílat řešení těch úloh, které byly z pravidla o časovém bonusu vyjmuty.

 

Závěrem chceme ještě připomenout způsob počítání výsledků WPF GP do HALAS ligy, jak bylo nedávno v novince oznámeno zde, pro účely sestavení pořadí HALAS ligy vypočítáme pro každého hráče součet "body divize A plus (body divize B děleno 3)".

 

Nezbývá než popřát hodně zdaru a úspěšnou reprezentaci České Republiky ve WPF GP 2017.

 

- 25. 1. 2017 - Gotroch -

Theme by Danetsoft and Danang Probo Sayekti inspired by Maksimer