Schválený program HALAS ligy 2015 začíná v únoru dvěma online turnaji.
Prvním z nich je slovenská logika zařazená do seriálu WPF Grand Prix, do soutěže se můžete zapojit od pátku 13. 2. (12:00) do pondělí 16. 2. (23:59) na webu http://gp.worldpuzzle.org/, přičemž potřebujete 90 minut volného času na vyřešení sady logických úloh 6 různých typů (viz níže).
Druhou část dvojbloku na startu letošní HALAS ligy představuje tradiční česká online soutěž v řešení sudoku — Sudokucup 13 — viz web http://cs.sudokucup.com/.
Ke druhému logickému kolu letošního WPF GP jsou již k dispozici kompletní informace, včetně bookletu s příklady úloh a obodováním. Pdfko si můžete stáhnout na stránkách soutěže nebo zde pod článkem. Co si na nás přátelé Matúš a Matej připravili:
1. Domino search: Rozdělte obrazec na 28 různých dominových kostek (00-66).
(Jako odpověď se do webového formuláře zadávají číslice z označených řádků, a to z vodorovných dominových kostek, které leží výhradně v tom řádku zleva doprava. Pokud v označeném řádku žádná vodorovná kostka není, píšeme "0" = nula.)
2. Lakes = Jezera: Začerněte některá políčka, ostatní ponechejte bílá a tak rozdělte obrazec na podoblasti. Za podoblast se považuje skupina stranami propojených políček, výhradně černých nebo bílých. Každá bílá podoblast obsahuje přesně jedno číslo, které navíc odpovídá počtu políček dané podoblasti.
(Jako odpověď se do webového formuláře zadávají délky všech souvislých bílých úseků z označeného řádku zleva doprava. Je-li celý řádek černý, píšeme "0" = nula. Pro případné dvouciferné délky úseků se zadává pouze číslice na místě jednotek, např. "10" -> "0".)
3. Slitherlink = Ploty: S použitím naznačených čárkovaných linií zakreslete do obrazce jednu uzavřenou smyčku propojující vodorovně a svisle některé černé tečky. Zadaná čísla udávají, kolik stran toho kterého čtverce je součástí smyčky.
(Jako odpověď se do webového formuláře zadávají délky všech souvislých úseků uvnitř smyčky z označeného řádku zleva doprava. Je-li celý řádek vně smyčky, píšeme "0" = nula. Pro případné dvouciferné délky úseků se zadává pouze číslice na místě jednotek, např. "10" -> "0".)
4. Magic snail = Číselná ulita: Do některých prázdných políček vepište číslici 1 až 4 tak, aby každý řádek i sloupec obsahoval všechny 4 různé číslice. Podél tučně ohraničené dráhy vedoucí ulitou zvnějšku dovnitř se stále dokola opakuje sekvence 1-2-3-4-1-...-4.
(Jako odpověď se do webového formuláře vypisuje obsah označených řádků. Políčka bez čísla kódujeme pomocí velkého "X".)
5. LITS = Tetromina: Uvnitř každé tučně ohraničené části obrazce vybarvěte 4 sousedící políčka, tvořící jedno z tetromin L, I, T, či S. Dále platí: a) všechna tetromina tvoří jednu stranami propojenou podoblast, b) nikde se nevyskytuje čtverec 2 krát 2 políčka, který by byl celý vybarvený, c) kdekoliv stranou sousedí dvě tetromina, musí být různého tvaru.
(Jako odpověď se do webového formuláře zadává obsah označených řádků. Jednotlivá tetromina kódujeme písmeny "L", "I", "T" a "S" podle jejich tvaru. Prázdná políčka kódujeme velkým "X".)
6. Slovak Sums = Sčítání: Do některých prázdných políček vepište číslici 1 až 4 tak, aby každý řádek i sloupec obsahoval všechny 4 různé číslice. Počet malých bílých kroužků udává, kolik z políček stranou sousedících s šedým obsahuje číslici a též je uveden součet těchto číslic.
(Jako odpověď se do webového formuláře vypisuje obsah označených řádků. Políčka bez čísla kódujeme pomocí velkého "X".)
Každá úloha se bude v soutěži vyskytovat ve 4 exemplářích, takže snadno využijete naučené k získání dalších bodů. Již dnes se můžete v bookletu podívat, které úlohy budou pravděpodobně snadné a které těžší. Vyberte si své oblíbené varianty a těmi v soutěži začněte. Co stihnete během 90 minut, za to budou body do WPF GP i HALAS ligy. A co zbyde, máte na dlouhé zimní večery.
Pokud vás stále napadají nezodpovězené otázky k jednotlivým logickým úlohám či systému soutěže, využijte komentáře k tomuto článku a bez obav se ptejte! Doufám, že HALAS liga začne s důstojnou účastí — překvapme trochu pořadatele nečekaným zájmem
- 4. 2. 2015 - Krt -
Příloha | Velikost |
---|---|
2015_PuzzleRound2_IB.pdf | 1.14 MB |
Theme by Danetsoft and Danang Probo Sayekti inspired by Maksimer
Sudokucup 13
Po dohodě pořadatele s výborem HALAS byl změněn termín online soutěže Sudokucup 13 na 15. až 18. května 2015.