Dlouhodobá soutěž: Technické záležitosti

275 odpovědí [Poslední]
tobi
Offline
Připojen: 2013-11-07
Drobnost v zadání

Ahoj, v zadání dnešní malé úlohy se píše, že se má tabulka vyplnit čísly 1 - 9, ale předpokládám, že je to překlep a je tedy myšleno 1 - 7. Já jen, aby to nezmátlo nějaké nováčky - řešitele dlouhodobé soutěže.
Přeji hezký den a děkuji za další nášup úloh ;-)

KrtekHonza
Offline
Připojen: 2011-11-25
Autoři a jejich body

Pokud je jediným důvodem nezájmu autorů o prezentování se v dlouhodobé soutěži strach ze ztráty bodů, pak mám jednoduchou radu. Milí autoři, úplně klidně řešení svých úloh odevzdejte, není na tom nic špatného.

jzverina
Offline
Připojen: 2012-03-19
nasobky

Někdy jako autor si tam třeba vymyslíš nějakej logickej krok kterej ve skutečnosti neplatí, pak je ta úloha neřešitelná a to se pochopit dá (když to po sobě hraješ tak ti to jde krásně vyluštit :) ). Pokud ale autor vytvoří úlohu tak, že do solveru náhodně nasází pár čísel tak aby to mělo unikátní řešení a nijak se nepokusí ověřit jestli je ta úloha opravdu řešitelná (to se vlastním testováním zjistit dá), tak se nemůže divit že ho chtěj hráči rozčtvrtit :)

Nekra
Offline
Připojen: 2014-03-04
Komentář k úlohám

Ano, galaktická sudoku jsou pěkná. (Obecně se mi líbí hybridní úlohy, kříženci dvou klasických typů.) Mastermindová několik týdnů nazpět byla pěkná taky.

K velkému násobkového sudoku:
Jestli chybou v grafice je myšleno to oddělení oblastí - tady pozitivně hodnotím rychlost opravy, než jsem se na to stihl zeptat, už bylo zveřejněno doplněné zadání :).

Co se (obtížnosti a) způsobu luštění týče - luštím osobně (bez solveru) v digitální podobě. Výhodou je, že lze tabulku snadno okopírovat a i když mi to trvalo asi 3 nebo 4 stromování s řezáním větví, povedlo se mi k řešení dojít.
Ohledně obtížnosti k tomu nemám výčitky - naopak to beru tak, že pokud k vyřešení musím použít nějakou takovou blbou metodu (jako stromování), je to moje chyba, protože neznám vhodný logický postup na příslušnou situaci, mám blok v myšlení, soustředním se na špatné místo a podobně - zkrátka autor vymyslel něco, na co můj mozek bez blbých metod nestačí. Pokud se to marně snažím dohnat v neděli večer, tak to je taky moje blbost.
No a pokud to nevyluštím vůbec, tak nade mnou autor vyhrál úplně - takové úlohy si podle mne zaslouží maximální hodnocení, akorát, jestli se nepletu, bez znalosti odpovědního kódu hodnotit nelze.

Pro mne to rozhodně nebyla první úloha, kde jsem "musel" použít blbou metodu, jen to možná trvalo nejdéle. Od výše uvedené úvahy mne ani v tomto případě neodradilo zjištění, že další luštitelé s ní mají též problémy.

Osobně mne více naštve, když se dostanu k řešení úlohy, ale mám problém s odpovědním kódem, ať už z nepozornosti nebo ze špatného pochopení instrukcí (to druh= se stalo tak 1x).
--------------------------------
Ohledně (ne)autorů úloh - moc o tom nevím, ale mohlo by to nějak souviset s tabulkou výsledků? (Byť to jzverina přímo nezmiňuje, přijde mi to blízké jeho 3. bodu.) Když hráč/řešitel nevyluští úlohu a "spadne" z vrcholu tabulky, tak musí deset týdnů čekat, než mu nevyluštěná úloha z výsledků odrotuje, aby se mohl zase dostat zpátky na vrchol. Pokud pošle jako autor úlohu, tak (domnívám se) bude čekat o týden déle (autor přece nemůže luštit svou vlastní úlohu, že?). To je docela dlouho.

Ano, autoři jsou důležití. Krtek je pro dlouhodobou soutěž ten nejaktivnější a nejdůležitější (ještě si vybavuju z některých úloh jména Jirky Hrdiny, Honzy Zvěřiny a Pavla Kadlečíka, jestli tam byl ještě někdo další, tak se ztratil v záplavě Krtka).

Ale co autoři mají? (Další text založen na mé neznalosti.) Nedostávají kompenzační bod, když svou úlohu nemohou luštit. Mají nějakou úžasnou a na první pohled viditelnou tabulku, aby bylo vidět, jak si vedou? Osobně si myslím, že moc ne - autoři jsou vidět v archivu úloh, jsou tam i hodnocení úloh, ale jako nějaká rychlá síň slávy to podle mne nevypadá. (To si představuju jako rychlou souhrnou tabulku, kde by bylo u autorů vyzdvihnuto, kolik úloh vytvořili a asi i jejich hodnocení - zda použít aritmetický průměr, medián, modus, nebo něco jiného, by bylo na úvahu. Nevím, jakou tomu přisuzujete důležitost, ale i vkus/obliba hráčů se může časem měnit.) Prostě něco podobného, jako mají hráči.

Archiv je dobrý na stažení úloh zpětně (po jejich soutěžním týdnu), ale na přehled výsledků autorů mi přijde dost nepřehledný. Je tam jasně vidět, kdo je nejčastějším autorem, ale už najít nejlépe hodnocenou úlohu není úplně jednoduché a počítat, čí úlohy jsou nejlépe hodnoceny (ať už průměrem, mediánem, modem či něčím jiným) by bylo ještě těžší.

Jo, autoři jsou nedocenění. Nemají dostatečně jednoduchou a zřetelnou tabulku slávy, kde by bylo jasně vidět, jak je kdo v autorství dobrý, akorát se občas najde nějaký hnidopich, který si stěžuje. To si nemyslím, že je obecně dost motivující - současní autoři jsou naštěstí otrlí a nebojí se jít s kůží na trh pro blaho (zábavu a luštění) ostatních, ale ne každému je to vlastní.
Zatímco luštit není tak těžké, je to pohodlnější a luštitelé úspěšní v posledních 10 týdnech se štosují na vrchu tabulky (taková malá síň slávy). Jo a nikdo je v souvislosti s luštěním nekritizuje.

Já vím, že jsem otravný hnidopich a ostatní to možná tak nehrotí jako já. Mne osobně by to štvalo, odsunout si odrotování o týden nebo si tam rovnou vytvořit díru (snažím se být na vrcholu tabulky, no někdy něco holt nevyluštím :s ).

Gotroch
Offline
Připojen: 2011-12-11
Dlouhodoba soutez

Ja tedy Krtka chapu a nic mu nevycitam. Ze nekdy obtiznost uleti se muze stat, je to sice neprijemne, ale tragedii bych z toho nedelal. "Rozctvrceni" autora urcite nevyzaduju - i kdyz mit jako autory 4 Krtky by nebylo uplne spatne :)
Naopak bych Krtkovi podekoval za to obrovske mnozstvi uloh, ktere pripravi. Stejne tak kazdemu kdo prispeje byt jen jednou ulohou.

jzverina
Offline
Připojen: 2012-03-19
nasobky

1) mohl jsi pouzit kubovy nasobky z gp a stacilo by k tomu udelat malou

2) zdlouhavy rozbor variant? bylo zapotrebi minimalne triurovnovy tipovani. byly dve mozosti kde mohla byt 3 a 6. obe tipnout nestacilo a bylo zapotrebi tipovat dal. ja to teda hral v solveru, protoze jsem nemel chut tipovat a chtel jsem ti dat mermomoci 1 bod :) a tady je solver velky pomocnik, u jigsaw dokaze slozitymi technikami doplnit hodne cisel a vyskrtat hodne kandidatu ktery by bylo normalnim lustenim nemozny. navic co pamatuju tak nektery varianty slo vyloucit az uplne na konci. takze myslim ze pri normalnim hrani by bylo zapotrebi minimalne 4 vrstvy tipovani. doporucuju aby sis to zkusil zahrat.

3) podobne hnusna uloha tu byla podruhy za posledni ctvrtrok (horska draha, kolo 156), plne chapu rozhorceni tech co pretrpi typy uloh ktery je nebavi jen aby dosahli na 20 bodu a pak jednu ulohu nemuzou dohrat protoze by to museli zdlouhave protipovat

4) stacilo by to davat nekomu otestovat. na sudoku se nabizim.

KrtekHonza
Offline
Připojen: 2011-11-25
Násobky velké a hnusné

Vážení,

asi by bylo fér vyjádřit se k problematické úloze z předminulého týdne. Odstup souvisí i s tím, že jsem byl na dovolené, mimo dosah internetu. (Bylo to fajn :-)

1) Omlouvám se za přehlédnutí nedokonalosti v sazbě. Děkuji všem, kdo mě na to hned v pondělí upozornili. Zveřejnil jsem opravený obrázek a dobře jsem udělal, protože David, kterému jsem poslal náhradní obrázky přímo do databáze, byl nedostupný a bohužel to nestihl opravit. Což byla situace poněkud nešťastná, ale věřím, že ten, kdo měl se zadáním problém, ve fóru hledat zkusil a obrázek správného rozdělení oblastí našel.

2) Druhá věc byla obtížnost řešení té úlohy. Dostal jsem to sežrat hned z několika stran, že taková hrůza se vůbec nesmí objevit, co to jako má být, zrušit, autora rozčtvrtit.

Chtěl bych říci, že při tvorbě úloh do dlouhodobé soutěže nemám žádné zábrany. Občas je to velmi snadné (viz minulý týden), občas je to až neřešitelné. Co mi odpadne od autorské tužky, to zveřejním. Nesnažím se nic cizelovat, když někdy není čas, testuji méně než více. Nemyslím si, že je u tohoto typu soutěže něco špatného na tom, když jedinou cestou k řešení je zdlouhavý rozbor variant. Není to optimální, nemělo by se to objevit často, ale nepovažuji to za nic špatného či katastrofálního.

3) Chtěl bych vám poradit nejsnazší cestu, jak se těmto problémům vyhnout. Úplně stačí, aby se našli další autoři. Když mi další autoři pošlou jednu dvojici úloh za půl roku a bude těchto autorů třeba 10, hned bude rok skoro pokrytý, úlohy budou pestré a zajímavé. Přitom to každého jednotlivého autora skoro nezatíží, dvojice úloh za půl roku, co to je?

Když naopak musím připravovat veškerý obsah dlouhodobé soutěže sám, občas se stává, že na to mám málo času. Pak se objevují úlohy neoriginální, nezajímavé, příliš snadné nebo příliš těžké. Je to škoda. Ale mistrovství republiky nebo soutěže pro mládež jsou pro mě jednoznačně důležitější než dlouhodobá soutěž.

(Závěrem... tento týden tu máme úlohy od Honza Zvěřiny, dle mého velmi pěkné. O prázdninách se možná dočkáme několika sudoku od Petra Lichého. Ještě by to chtělo autory logiky, což?)

Caca
Offline
Připojen: 2011-11-25
Hmm

[quote=Caca]
haha, pokouším se od rána s myšlenkou, že je to schválně - ale musel bych začít postupně tipovat
tak si to dokreslím
[/quote]
Ale je to k ničemu. Už na to nemám nervy.

Caca
Offline
Připojen: 2011-11-25
haha, pokouším se od rána s

haha, pokouším se od rána s myšlenkou, že je to schválně - ale musel bych začít postupně tipovat
tak si to dokreslím

Gotroch
Offline
Připojen: 2011-12-11
Nasobky

Tak uloha je korektni, ma s danymi pravidly jedno reseni, ale lustit se moc neda. Tedy ja ji vlastne ani nevylustil, ale reseni jsem ziskal s pomoci solveru.

jzverina
Offline
Připojen: 2012-03-19
nasobky

Copak oblasti, ty se daj domyslet podle symetrie. Nema ta uloha jinou vadu?

KrtekHonza
Offline
Připojen: 2011-11-25
chybka se vloudila

Ano, chybí nějaká ta tučná čárka - přesně tři, kousek pod zadanou trojkou, zadání má být symetrické.

Chcete-li začít řešit, dokreslete si je sami. Odpoledne objednám u Davida výměnu přímo na serveru. Snad není na dovolené.

tobi
Offline
Připojen: 2013-11-07
Podoblasti ve velke uloze

Ahoj, mozna je to chyba prohlizece v mobilu, ale zda se mi, ze nevidim dobre rozdeleni podoblasti ve velke uloze, jedna z oblasti ma 18 policek.

KrtekHonza
Offline
Připojen: 2011-11-25
špatné odpovědi

Vážení,

mám dobrou zprávu pro všechny, kdo občas omylem zadají u dlouhodobé soutěže špatný kód.

David Vondrák na můj pokyn zkrátil penalizační dobu z 60 na 6 minut. Myslím si, že to je tak akorát čas, abyste si rozmysleli, v čem máte kód špatně. Původní myšlenka penalizace byla v tom, aby někdo řešení jen tak nezkoušel od pasu. Což asi stejně nikdo nedělá.

maf
Offline
Připojen: 2015-10-07
spatne odeslane reseni

Nebylo by mozne posunout to hodinove odpocitavani az po treba treti spatne odpovedi? Zase se mi podarilo prehlednout preklep ...

jzverina
Offline
Připojen: 2012-03-19
nahoru-dolu

uz jsem byl presvedcen ze ta mala ma dve reseni, nakonec stacilo si znova precist pravidla :) Myslim ze uz se mi to stalo vickrat u podobny ulohy, asi by bylo lepsi kdyby ty pravidla znely "...rozdil dvou sousednich cisel je vzdy alespon 4". Takhle to svadi hrat to jakoby byl minimalni rozdil 3.

kousek-nebe
Offline
Připojen: 2012-05-27
labyrinty návod

Zdravím všechny,
předminulý týden byla v dlouhodobé soutěži úloha labyrinty a podle hodnocení úlohy vám moc "nevoněla". Nedivím se :-) Smyslem úlohy ale nebylo nikoho potrápit, a tak jsem na oplátku stvořil návod - zde ho najdete. Asi šlo dojít k řešení více způsoby, já bych to prostě řešil takhle.
Ať se daří!

Gotroch
Offline
Připojen: 2011-12-11
spatne odeslane reseni

Jo, parkrat se mi to take stalo - trva to dele nez zminovana 1h. Je to zbytecne otravne pravidlo, primlouval bych se za jeho zruseni.

jzverina
Offline
Připojen: 2012-03-19
zizala

uz to jde, ale urcite to slo minimalne nejdriv po dvou hodinach, stve me to protoze vzdycky prepisu jedno policko blbe a pak mam strach abych ten papir mezitim nekam nezahrabal...

jzverina
Offline
Připojen: 2012-03-19
zizala

nejde mi odeslat reseni, posledni pokus jsem mel kolem 8:15. Zkousel jsem refresh, odhlasit se, jinej prohlizec...

KrtekHonza
Offline
Připojen: 2011-11-25
Labyrinty příklad

Pro odstranění případných přetrvávajícíh nejasností tu máme jeden příklad přímo od autora.

Gotroch
Offline
Připojen: 2011-12-11
Jasne, tomu rozumim. Na

Jasne, tomu rozumim. Na druhou stranu i kdyby se neco takoveho zavedlo, nikoho tim lustit o pulnoci nenutime. Lustil by jen ten kdo ma zajem, pro ostatni by to bylo stejne jako doposud. Ja jsem soutezivy typ, jsem pro kazdou prilezitost :) Zaroven ale pokud bych byl jediny takovy nadsenec, tak to smysl nema. A s posledni vetou souhlas, budu se snazit take obcas necim prispet.

KrtekHonza
Offline
Připojen: 2011-11-25
Dlouhodobá soutěž

Můj názor je, že dlouhodobá soutěž je týdenní soutěž, která nikoho nenutí, aby v neděli o půlnoci nešel spát. Nebo aby řešil úlohy v pondělí ráno na úkor jiných povinností. Ať si to každý vytiskne a vyřeší v dopravním prostředku, na dobrou noc nebo třeba až o víkendu. Kdo chce závodit, má dost jiných příležitostí.

Osobně bych mnohem více uvítal, kdyby místo sloupečku přibyli další autoři zařazovaných úloh.

Gotroch
Offline
Připojen: 2011-12-11
Nejrychlejsi reseni

Co treba pridat dalsi sloupecek, ktery by ukazoval cas (nebo poradi), v jakem dany tyden hrac odesilal sve dve spravne reseni. Pribyl by tak soutezni rozmer, kdo vylusti obe ulohy nejrychleji.

KrtekHonza
Offline
Připojen: 2011-11-25
Řešení krychle a malá úprava výsledkové listiny

Konečně jsem se dostal k úpravě toho nesprávného řešení.

Navíc jsem využil ochoty Davida a požádal jsem ho o jeden sloupček navíc do výsledkové listiny. Líbí se vám tak jako mně?

Madla
Offline
Připojen: 2011-12-09
Nic si z toho nedělej, mě

Nic si z toho nedělej, mě taky ne :-)

alenka171
Offline
Připojen: 2013-08-11
Dakujem pekne ☺

Dakujem pekne ☺

nelly
Offline
Připojen: 2011-12-10
Labyrinty

Aha, tak to mě nenapadlo :)

mtronic
Offline
Připojen: 2011-12-12
Labyrinty

Směr dolů a směr nahoru se řeší nezávisle, mají jenom stejný labyrint. Každý labyrint jsou vlastně 2 úlohy, z každé je potom jeden řádek odpovědi.

nelly
Offline
Připojen: 2011-12-10
Labyrinty

Já jsem asi nepochopila zadání. Jak můžu do 21 polí labyrintu dostat minimálně 27 písmen?

mtronic
Offline
Připojen: 2011-12-12
řešení krychle

Obrázek řešení je špatně.... stačí trochu přehodit 5,7 a 1.
Spodní dva pásky jsou správně takto:
63712458
42857613
 
plus součet 12 na horní ploše vpravo přijde prohodit 5 7.

KrtekHonza
Offline
Připojen: 2011-11-25
Krychle řešení

Spíš to vypadá na chybné řešení v archivu. Na zadání jako takové si v průběhu týdne nikdo nestěžoval a mnoho hráčů to vyřešilo. Prověřím to.

alenka171
Offline
Připojen: 2013-08-11
Krychle zabijak

ahojte, chcela by som upozornit na chybne zadanie v ulohe krychle...niektore sucty nesedia...

jzverina
Offline
Připojen: 2012-03-19
hvezda

dohraju to minutu pred pulnoci a pak odeslu blby radky... v tom spechu jsem si to blbe precet a odeslal prvni radky od kraje :)

KrtekHonza
Offline
Připojen: 2011-11-25
Pentominová výzdoba

Vážení, dvě malá upozornění k aktuálnímu kolu dlouhodobé soutěže.

1) Výzdobu si představujte drátěnou, z tlustého drátu, třeba – tedy i dotyk rohem by znamenal překrytí a prostě se to nesmí.

2) Pentominová úloha obsahuje maličkou nejednoznačnost v poloze dílku, kterému se obvykle říká F. Nicméně, na funkci a odpovědní kódy to nemá vliv.

KrtekHonza
Offline
Připojen: 2011-11-25
Opraveno

Už i na hlavní stránce dlouhodobé soutěže David nahradil špatné zadání za správné. Kdo si to ještě neopravil podle fóra, může nyní směle tisknout i z pdf.

KrtekHonza
Offline
Připojen: 2011-11-25
V sousedství

Úlohu z WPF Grand Prix, která byla vzorem pro toto kolo dlohodobé soutěže naleznete v bookletu:

http://gp.worldpuzzle.org/sites/default/files/Puzzles/2015/2015_PuzzleRo...

Můžete se tam ubezpečit o pravidlech a buďto potrénovat luštění před dlouhodobou nebo si užít ještě jednu úlohu po dlouhodobé.

KrtekHonza
Offline
Připojen: 2011-11-25
Jak to má být správně

Napadlo mě, že tak malou chybu napraví i obrázek:

KrtekHonza
Offline
Připojen: 2011-11-25
Velké sousedství

Pozor, pozor - aktuálně uveřejněné velké sousedství je vadná úloha. Bohužel mi utekl jeden šedý čtvereček. Omlouvám se ovlivněným. Počkejte prosím, až bude zjednána náprava.

KrtekHonza
Offline
Připojen: 2011-11-25
kontrola

Ahoj!

Pokud se ti nedaří chybu odhalit, napiš mi na KrtekHonza (zavináček) gmail (ťučka) com

Mohu ti poslat obrázky autorského řešení, zkontrolovat tvé odevzdávané řetězce nebo tak něco.

Krtek

IvaBM
Offline
Připojen: 2015-11-28
Řešení

Objevila jsem tento web včera, úlohy se mi moc líbí, díky za ně. Večer jsem vyluštila budovy, dnes ráno cestičky a odeslala odpovědi s výsledkem špatně. Tak nevím, jestli jsem nepochopila špatně způsob zapsání řešení, protože se mi obě řešení jeví správná. Iva

Caca
Offline
Připojen: 2011-11-25
Velké město

Já jsem velké město udělal jen pomocí čísel. Tvary pro kontrolu. A pěšinu pro odesílání odpovědi.
Považuju úlohu za fantastickou, autora za génia a sebe za děsně chytrýho, že jsem to dal. :-)
A vy dva karbaníci, až zas budete hrát poker, tak tam o té postupce s A napište. Teprve teď to dokážu dořešit. Tak si představte, toho času, co už jsem na tom strávil.

jzverina
Offline
Připojen: 2012-03-19
kresleni

jo jasny, ja mel predcasnou radost ze jsem se vyhnul kresleni... ta uloha je dobra v tom ze se clovek porad nekam posouva takze se da u toho vydrzet, pak ani nevadi ze je to tezky

KrtekHonza
Offline
Připojen: 2011-11-25
odpovědní kódy

Jsem rád, že se úloha líbila. Vymyslel jsem ji před rokem do jedné soutěže a teď jsem ji recykloval tady. Právě proto, že se mi velmi líbí. Že to není zadarmo a přitom je to velmi pěkně logicky řešitelné s tím, že se hodí kombinovat všechny prvky - čísla, pěšinu, tvary budov atd.

Co se týče zadání, většinou si s tím nehraji tolik jako pro živé turnaje, moc to po sobě nečtu a občas se vyskytnou chyby či neobratnosti. Beru to tak, že tu mají hráči dobrý prostor položit dotaz, požádat o vysvětlení nebo klidně i o radu jak na to.

A pak jsou tu odpovědní kódy. Znovu nejde o živý turnaj, kde se hodnotí každé políčko. Já předpokládám, že každý tu úlohu sám kvůli sobě dokončí a pak teprve hledá, co je kód; že není příliš důvod odesílat něco nehotového jen proto, abych měl bod v tabulce. Takže je ta kontrola formální. U sudoku vybírám řádky, které jsem při testování vyplnil jako poslední. Nebo mám v oblibě diagonály, protože vedou přes celou tabulku. Protože byla smyčka v mých očích důležitou součástí řešení, zahrnul jsem i tu.

jzverina
Offline
Připojen: 2012-03-19
velke

Nakonec z toho vylezla docela hezka uloha, jakoze letos je to asi poprvy co jsem u neceho vydrzel dyl jak hodinu :)
Se zadanim jsem mel taky trochu problem, dokud mi cezar neukazal reseni toho malyho tak se mi nedarilo pochopit jak je to s tou pesinkou, to slovo uzavrena jsem spis chapal jako uzavrena zvenci, tj. obklopena domy nez jako uzavrena smycka.
A vzhledem k tomu, ze jedinym ukolem v zadani je "zjistete polohu uvedenych budov", tak mi pripada trochu unfair chtit v reseni popsat jak se klikati pesinka. Potreboval jsem tri pokusy abych ji nakreslil, a ja zrovna to kresleni tak strasne rad :) Ale kdyz koukam na reseni tak chapu ze konkretne u tyhle ulohy by k overeni spravnosti reseni asi nestacilo chtit jenom cisla z diagonal.

KrtekHonza
Offline
Připojen: 2011-11-25
Velké je velké

Ano, nevešlo se mi to na papír, tak jsem ten text nechal jen jednou. Velké město je prostě velké, jinak všechno platí stejně. Kdyby bylo cokoliv nejasného, ptejte se dál.

Nekra
Offline
Připojen: 2014-03-04
Velký spirálový město

K velkýmu spirálovýmu městu, když tam oproti obvyklýmu zadání není zvláštní popis): Je pravda, že pravidla jsou jako u malého spirálového města až na to, že se čísluje od 1 do 40 (a ne pouze od 1 o 8)?
Tedy, že se jde zvenčí dovnitř, domy se nedotýkají ani rohem a je mezi nimi ta uzavřená úplná ulička (procházející všemi poli, kde nejsou domy)?

KrtekHonza
Offline
Připojen: 2011-11-25
Postupky A až K

Ano, "karta A" se používá do postupek pouze jako jednička.

alenka171
Offline
Připojen: 2013-08-11
Postupky

Dobry vecer, prosim Vas, rozumiem spravne zadaniu, ze postupka napr. QKA neexistuje?

Turrican
Offline
Připojen: 2014-07-03
Dlouhodobé stany

Díky za upozornění, vytiskl jsem si zadání hned v pondělí ráno a teď koukám, že minimálně těžká varianta má více řešení :-) S doplněnou větou pak už jen jedno ;-)

Theme by Danetsoft and Danang Probo Sayekti inspired by Maksimer