Dlouhodobá soutěž pokračuje

Článek přináší pár novinek týkající se dlouhodobé soutěže. Prvně bychom chtěli představit naši novou posilu, kterou je Míša Nováková alias tobi. Míša bude připravovat co 14 dní úlohy z logické části dlouhodobé, v sudoku se můžeme dále spolehnout na Jitku alias medvido. Pokud byste se chtěli na cokoli dotázat, není problém zkusit fórum k dlouhodobé soutěži či přímo poslat zprávu pomocí webu přes http://sudokualogika.cz/messages z vašeho uživatelského účtu na tobi, medvido či kousek-nebe (v technických záležitostech).

V kole uplynulého týdne dostaly prostor úlohy Roberta Babilona v podobě rozstříhaných kousků Kropek. Tento typ byl poslední úlohou loňského Mistrovství světa v logice a rozhodl tehdá o těsném vítězství Němce Philippa Weisse nad Kenem Endem z Japonska. Tématicky vytvořených úloh k tréninku na loňské MS bylo v dlouhodobé již více - Padající kuličky, Největší ze sousedů či 0-9 Obvodové sudoku, dvě logická kola z MS nás ještě čekají. V sudoku se v příštích týdnech a měsících můžete těšit na úlohy z pera Honzy Vondrušky, který vtělil svoji norskou odyseu a zážitky s Vikingy do nemála zajímavých tabulek.

I přestože předchozí výčet zní nadějně, znovu vyzýváme všechny autory, klidně i ty, kteří by se tak sami nenazvali smiley, že pokud by chtěli ztvárnit své nápady do podoby logických úloh, neváhejte a spolehněte se, že my je moc rádi v dlouhodobé soutěži uveřejníme. Není překážkou, pokud byste poslali pouze jednu úlohu, kamarád do dvojice kola se určitě najde nebo vytvoří. Na typ úloh či jejich obtížnost nejsou též kladeny žádné nároky, takže platí? wink

Nicméně pro záhnání nuzných chvilek jsme se rozhodli, že několik kol dlouhodobé v tomto roce, pokud samozřejmě nebude dostatek úloh od autorů, vyplníme kousky stvořenými generátory či s jejich pomocí. Smyslem není jen zaplnit díru, ale i ukázat, co vše jde připravit nástroji na tvorbu úloh na webu či programy k tomuto účelu určenými. Pokud popustíme uzdu své fantazie, příkladem při tvorbě  úlohy z kombinace více variant či větších rozměrů, můžeme jako autoři narazit na limity vlastních schopností a generátory nám mohou poskytnout pomoc. Všechny generované úlohy jsou a budou testovány, takže se není třeba bát šíleností. A pokud byste opravdu pochybovali, zda úloha byla řádně zkontrolována, vězte, že její konečná podoba mohla být úmyslem autora/testera. smiley

V případě, že jste si tento týden pořádně prohlédli stránku, na které se úlohy dlouhodobé soutěže nacházejí, všimli jste si, že popisek úloh byl změněn z "lehká" a "těžká" na "úloha 1" a "úloha 2". Původní záměr mít vždy jednu úlohu lehkou a jednu těžkou či těžší nemohl být vždy naplněn, tak jsme si řekli, že popisky změníme, abychom tímto nemátli luštitele. Popisky se přidávaly k úlohám automaticky a nebývalo úplnou výjimkou, že obě úlohy kola byly těžké nebo obě spíše lehčí, i když formát úlohy lehčí pro kohokoli a těžší na koumačku je stále preferován. V tomto kontextu by nás zajímal názor, zda byste chtěli mít u úloh uvedenou jejich obtížnost, danou autorem úlohy, například lehká-střední-těžká?

tým DS

Ono to je různé. Já ten lehký

Ono to je různé. Já ten lehký třeba dal z papíru a těžký musel stříhat. A když jsem ho v jednom místě střihnul blbě, tak jsem to musel celý vystříhat znova. Ale krásný úlohy, ne?
A dnešní diCarlovy taky pěkný. Jsou to zlatíčka.

obtížnost

zdar děcka , pokud se mohu vyjádřiti , tak za mne je jedno jaký bude označení lehká/střední/těžká nebo 1/2 , nedávno (cca 2 kola zpět ?) byly lichý killery a já když mi poosmé vyšel ten "malej zmetek" zas blbě jsem jej roztrhal na mikrokousíčky a sjel napoprvé krásně logicky toho velkýho (teda skoro hodinu a půl jsem to pomalu krok za krokem vyplňoval) , ne vždy je ten větší těžší jak ten malej , co býval označen "lehká".

AVE JÁ

Theme by Danetsoft and Danang Probo Sayekti inspired by Maksimer