WPF GP 2016: italské sudoku: překlad bookletu

24. 6. až 27. 6. 2016 proběhne další kolo sudoku WPF Grand Prix. Tentokrát se o zajištění úloh postarala Itálie. Vzhledem k tomu, že se v seznamu autorů objevuje i www.argio-logic.net, lze tuto italskou stránku využít k tréninku (například Rossini nebo Symmetric unequal). Booklet můžete zhlédnout na oficiálních stránkách WPF GP, jeho překlad přinášíme zde.

- 23. 6. 2016 - Gotroch -

1.-5. Klasické sudoku (37, 38, 39, 40, 51 bodů): Vyplňte tabulku čísly 1 až 9 tak, aby se čísla neopakovala v žádném řádku, sloupci, ani v ohraničených čtvercích 3x3.

6. Diagonální windoku (53 bodů): Vyplňte tabulku čísly 1 až 9 tak, aby se čísla neopakovala v žádném řádku, sloupci, ani v ohraničených čtvercích 3x3. Stejná čísla se navíc nesmí opakovat na dvou vyznačených diagonálách a také ve čtyřech šedě vyznačených 3x3 čtvercích.

7. Nepravidelné sudoku (73 bodů): Vyplňte tabulku čísly 1 až 9 tak, aby se čísla neopakovala v žádném řádku, sloupci, ani v ohraničených nepravidelných oblastech.

8. Symmetric uneqal sudoku (58 bodů): Do každého políčka vepište jednu číslici od 1 do 9 tak, aby se číslice neopakovaly v žádném řádku, sloupci ani v žádném z devíti vyznačených 3x3 čtverců. Dvojice políček středově souměrných podle středu tabulky (např. ř1s2 a ř9s8) musí obsahovat různé číslice.

9. Outside sudoku (48 bodů): Vyplňte tabulku čísly 1 až 9 tak, aby se čísla neopakovala v žádném řádku, sloupci, ani v ohraničených čtvercích 3x3. Čísla zadaná u řádku / sloupce vně tabulky se musí objevit v jednom z nejbližších tří políček v onom řádku / sloupci.

10. Speed-up sudoku (44 bodů): Vyplňte tabulku čísly 1 až 9 tak, aby se čísla neopakovala v žádném řádku, sloupci, ani v ohraničených čtvercích 3x3. Čísla podél každé šipky musí být seřazena tak,že je každé následující číslo ve směru šipky buď větší nebo stejné jako předchozí.

11. Rossini sudoku (57 bodů): Vyplňte tabulku čísly 1 až 9 tak, aby se čísla neopakovala v žádném řádku, sloupci, ani v ohraničených čtvercích 3x3. Jestliže je na okraji tabulky šipka, musí první tři číslice v daném řádku/sloupci tvořit vzrůstající sekvenci ve stejném směru jako ukazuje šipka. Pokud se u řádku/sloupce nevyskytuje žádná šipka, první tři číslice netvoří vzrůstající sekvenci v žádném směru.

12. Dragon sudoku (31 bodů): Vyplňte tabulku čísly 1 až 9 tak, aby se čísla neopakovala v žádném řádku, sloupci, ani v ohraničených čtvercích 3x3. Z každé číslice 9 v tabulce lze vidět dohromady ve vodorovném a svislém směru přesně osm dalších políček (v každém směru lze vidět čísla jen do té doby než je výhled zablokován šedou zdí). V každé takové skupině osmi políček se čísla nesmí opakovat.

13. Pandigital sudoku (31 bodů): Vyplňte tabulku čísly 1 až 9 tak, aby se čísla neopakovala v žádném řádku, sloupci, ani v ohraničených čtvercích 3x3. Číslice umístěné v šedých políčkách musí splňovat dané rovnice mezi n-cifernými čísly v jednotlivých řádcích.

přeložil Jakub Hrazdira

symmetric unequal

jenom dodam ze to symmetric unequal je na argiu pod nazvem "no mirror"

Theme by Danetsoft and Danang Probo Sayekti inspired by Maksimer