WPF puzzle GP 2025 - 6. kolo (Švýcarsko) - překlad bookletu

V logickém WPF GrandPrix nás čeká letošní šesté kolo. Připravili ho Esther Naef a Markus Roth ze Švýcarska. Luštit můžete od pátku 13. do středy 18. června. Toto kolo se nepočítá do HALAS ligy.

Originální anglický booklet najdete zde.

Přejeme hodně zdaru při luštění!

 

1.–4. Coral (First Seen) (9, 18, 37 a 33 bodů)
Vybarvěte některá políčka tak, aby všechna vybarvená políčka byla stranově propojena do jediné oblasti. Všechna nevybarvená políčka musí být stranově propojena (přes ostatní nevybarvená políčka) s okrajem tabulky. Žádná oblast 2x2 políčka nemůže být celá vybarvená. 
V zadání mohou být některá políčka již vybarvená. Některá mohou obsahovat křížek – tato políčka nesmíte vybarvit.
Každé číslo vně tabulky představuje délku první souvislé řady vybarvených políček v příslušném řádku nebo sloupci při pohledu od tohoto čísla.
Ne ve všech řádcích a sloupcích musí být uvedena čísla. Je na vás, abyste i bez této informace zjistili, která políčka vybarvit.

Odpověď: Pro každý označený řádek vypište jeho obsah zleva doprava. Použijte "X" pro nevybarvená políčka a "O" pro vybarvená políčka. Můžete použít i jakoukoliv jinou dvojici navzájem různých písmen či číslic.

5.–8. Double Choco (6, 17, 38 a 41 bodů)
Rozdělte tabulku do oblastí podle naznačených linií. Každá oblast musí obsahovat právě jednu skupinu stranově propojených bílých políček a právě jednu skupinu stranově propojených šedých políček. Obě tyto skupiny v jedné oblasti mají navzájem stejný tvar (mohou být otočeny nebo převráceny).
Každé číslo představuje velikost skupiny (nikoli oblasti), v níž se číslo nachází. Oblasti nemusí obsahovat žádné číslo nebo více čísel, i více čísel stejné barvy.

Odpověď: Zadejte velikost skupiny (nikoli oblasti), v níž se nachází jednotlivé tečky zleva doprava. Přitom ignorujte, v jakém řádku se tečka nachází. V případě dvouciferných čísel použijte jen poslední číslici, např. pro skupinu o velikosti 10 použijte "0".

9.–12. Aquarium (11, 11, 31 a 57 bodů)
Vybarvěte některá políčka (představující vodu) tak, aby čísla vlevo a nad tabulkou označovala počet vybarvených políček v daném řádku nebo sloupci. Tabulka je rozdělena do oblastí. Pokud se dvě políčka nacházejí ve stejné oblasti a v různých řádcích, pak platí, že je-li políčko ve vyšším řádku vybarvené, musí být vybarvené i políčko v nižším řádku (pro vodu platí gravitační zákon). Pokud se dvě políčka nacházejí ve stejné oblasti a ve stejném řádku, pak platí, že je-li jedno z nich vybarvené, musí být vybarvené i druhé (voda se rozlévá po celé hladině). Některá políčka již mohou být vybarvena. Některá políčka mohou obsahovat křížek – tato políčka nesmíte vybarvit.

Odpověď: V každém sloupci je několik teček, všechny v jednom regionu. Zleva doprava zadejte počet políček s tečkou, která v daném sloupci nejsou vybarvená.

13.–14. Slitherlink (6 a 33 bodů)
Nakreslete jednu nekřižující se uzavřenou smyčku, která je složena pouze z naznačených úseků mezi tečkami. Čísla uvnitř políček udávají, kolik stran daného políčka je součástí smyčky.

Odpověď: Pro každý označený řádek vypište jeho obsah zleva doprava. Použijte "O" pro políčka uvnitř smyčky a "X" pro políčka vně smyčky. Můžete použít i jakoukoliv jinou dvojici navzájem různých písmen či číslic.

15.–16. Yin Yang (5 a 28 bodů)
Do každého políčka umístěte černý nebo bílý kroužek. Všechna políčka s černými kroužky jsou navzájem stranově propojena, a také všechna políčka s bílými kroužky jsou navzájem stranově propojena. Každá oblast 2x2 políčka musí obsahovat alespoň jeden bílý a alespoň jeden černý kroužek. Některé kroužky jsou již uvedeny.

Odpověď: Pro každý označený řádek vypište jeho obsah zleva doprava. Použijte "O" pro políčka s bílým kroužkem a "X" pro políčka s černým kroužkem. Můžete použít i jakoukoliv jinou dvojici navzájem různých písmen či číslic.

17.–18. Blokus (Given Set) (13 a 34 bodů)
Vybarvěte některá políčka tak, aby vybarvená políčka vytvořila tvary ze zadané sady (mohou být otočeny nebo převráceny). Tvary se vzájemně nedotýkají stranou, mohou se ale dotýkat rohem. Zadané tečky označují všechny body, v nichž se dva tvary dotýkají rohem. Některá políčka jsou označena křížkem – tato políčka nesmíte vybarvit.

Odpověď: Pro každý označený řádek vypište jeho obsah zleva doprava. Použijte písmeno uvedené u daného tvaru, jehož je políčko součástí, a "O" pro nevybarvená políčka.

19.–20. Slitherlink (Given Set) (16 a 48 bodů)
Nakreslete několik smyček, které jsou složeny pouze z naznačených úseků mezi tečkami. Dvě smyčky nemohou vést přes stejnou tečku. Čísla uvnitř políček udávají, kolik stran daného políčka je součástí smyčky.
Vzniklá sada smyček musí odpovídat zadané sadě tvarů (mohou být otočeny nebo převráceny).
Čísla okolo tabulky udávají počet políček v daném řádku nebo sloupci, která jsou uvnitř některé smyčky.

Odpověď: Pro každý označený řádek vypište jeho obsah zleva doprava. Použijte písmeno uvedené u daného tvaru pro políčka uvnitř smyčky a "O" pro políčka vně smyček.

21.–22. Battleship (Different Fleet) (10 a 28 bodů)
Do tabulky umístěte zadanou flotilu lodí. Lodě můžete před umístěním do tabulky otáčet a převracet. Každý segment lodi zabírá jedno políčko. Políčko neobsahující segment logi považujeme za moře. Žádné dvě lodě se nedotýkají, ani rohem (tedy pokud dvě políčka obsahující segment lodi sousedí stranou nebo rohem, pak musí být součástí téže lodi). Obsah některých políček máte zadán (vlny označují moře).
Čísla vlevo a nahoře okolo tabulky udávají, kolik políček je v daném řádku či sloupci obsazeno segmenty lodí (včetně již zadaných).
Pozor, zadaná flotila není standardní flotila lodí a lodě můžete před umístěním do tabulky i převracet.

Odpověď: Pro každý označený řádek zadejte číslo prvního sloupce zleva, ve kterém se nachází segment lodi. V případě dvouciferných čísel použijte jen poslední číslici, např. pro skupinu o velikosti 10 použijte "0". Pokud v řádku není žádný segment lodi, zadejte "0".

23.–24. Polygraph (11 a 49 bodů)
Nakreslete jednu nekřižující se uzavřenou smyčku, která je složena pouze z naznačených úseků mezi tečkami. Číslo, které se nachází uvnitř smyčky, udává, kolik stran daného políčka je součástí smyčky. Číslo, které se nachází vně smyčky, udává, kolik stran daného políčka není součástí smyčky.

Odpověď: Pro každý označený řádek vypište jeho obsah zleva doprava. Použijte "O" pro políčka uvnitř smyčky a "X" pro políčka vně smyčky. Můžete použít i jakoukoliv jinou dvojici navzájem různých písmen či číslic.

25.–26. Area Division (Given Set) (9 a 29 bodů)
Rozdělte tabulku na polyomina tak, aby každé políčko bylo součástí právě jednoho polyomina. Každé polyomino obsahuje právě zadanou sadu symbolů (ty ale mohou být v libovolném pořadí).
Použitá polyomina musí odpovídat zadané sadě (mohou být otočena nebo převrácena).

Odpověď: Pro každý označený řádek vypište jeho obsah zleva doprava. Pro každé políčko použijte písmeno daného polyomina, jehož je políčko součástí.

27.–28. Blokus (Given Set, Polygraph) (16 a 68 bodů)
Vybarvěte některá políčka tak, aby vybarvená políčka vytvořila tvary ze zadané sady (mohou být otočeny nebo převráceny). Tvary se vzájemně nedotýkají stranou, mohou se ale dotýkat rohem. Zadané tečky označují všechny body, v nichž se dva tvary dotýkají rohem.
Číslo, které se nachází uvnitř některého tvaru, udává, kolik stran daného políčka je součástí hranice tohoto tvaru. Číslo, které se nachází vně tvaru, udává, kolik stran daného políčka není součástí hranice žádného tvaru.

Odpověď: Pro každý označený řádek vypište jeho obsah zleva doprava. Použijte písmeno uvedené u daného tvaru, jehož je políčko součástí, a "O" pro nevybarvená políčka.

29.–30. Yin Yang Area Division (Given Superset) (18 a 92 bodů)
Do každého políčka umístěte černý nebo bílý kroužek. Všechna políčka s černými kroužky jsou navzájem stranově propojena, a také všechna políčka s bílými kroužky jsou navzájem stranově propojena. Každá oblast 2x2 políčka musí obsahovat alespoň jeden bílý a alespoň jeden černý kroužek. 
Kromě toho musí být možné rozdělit políčka s bílými kroužky do polyomin tak, aby každé políčko s bílým kroužkem bylo součástí právě jednoho polyomina. Každé polyomino obsahuje právě zadanou sadu symbolů (ty ale mohou být v libovolném pořadí).
Použijte výhradně některá (nebo případně všechna) polyomina ze zadané sady (mohou být otočena nebo převrácena).

Odpověď: Pro každý označený řádek vypište jeho obsah zleva doprava. Použijte "O" pro políčka s bílým kroužkem a "X" pro políčka s černým kroužkem. Můžete použít i jakoukoliv jinou dvojici navzájem různých písmen či číslic.

 

Theme by Danetsoft and Danang Probo Sayekti inspired by Maksimer