WPF GP 2018 - dánské sudoku: překlad bookletu

V termínu 23. - 26. 3. proběhne třetí kolo sudokářské části WPF GP. Autorsky kolo zajišťuje Dánsko. Henningu Poulsenovi s tvorbou vypomohl Švýcar Christoph Brütsch a v sadě úloh nás čekají spíše známější varianty (výjimkou jsou pouze poslední dvě úlohy).

Anglický booklet stahujte zde.

- 23. 3. 2018 - Gotroch -

 

1.-5. Klasické sudoku (17, 22, 35, 38, 46 bodů): Vyplňte tabulku čísly 1 až 9 tak, aby se čísla neopakovala v žádném řádku, sloupci, ani v ohraničených čtvercích 3×3.

6. Sudé sudoku (29 bodů): Vyplňte tabulku čísly 1 až 9 tak, aby se čísla neopakovala v žádném řádku, sloupci, ani v ohraničených čtvercích 3x3. Navíc platí, že v šedě podbarvených políčkách mohou být pouze sudá čísla.

7. Bezdotykové sudoku(32 bodů): Vyplňte tabulku čísly 1 až 9 tak, aby se čísla neopakovala v žádném řádku, sloupci, ani v ohraničených čtvercích 3x3. Políčka se stejnými čísly se nemohou dotýkat rohem.

8. Sudoku s teploměry (44 bodů): Vyplňte tabulku čísly 1 až 9 tak, aby se čísla neopakovala v žádném řádku, sloupci, ani v ohraničených čtvercích 3x3. V tabulce se objevují různé teploměry. Číslice v teploměrech musí vždy stoupat od menších k větším (nemusí být po sobě jdoucí) ve směru ode dna teploměru (dno je vyznačeno kroužkem).

9. Arrow sudoku (Šipky) (64 bodů): Vyplňte tabulku čísly 1 až 9 tak, aby se čísla neopakovala v žádném řádku, sloupci, ani v ohraničených čtvercích 3x3. Číslice v políčku s kroužkem musí být součtem všech číslic podél příslušné šipky. (Číslice podél šipky se mohou opakovat.)

10. Diagonální sudoku (56 bodů): Vyplňte tabulku čísly 1 až 9 tak, aby se čísla neopakovala v žádném řádku, sloupci, ani v ohraničených čtvercích 3x3. Stejná čísla se navíc nesmí opakovat na dvou vyznačených diagonálách.

11. Sudoku extraregiony (92 bodů): Vyplňte tabulku čísly 1 až 9 tak, aby se čísla neopakovala v žádném řádku, sloupci, ani v ohraničených čtvercích 3x3. Stejná čísla se navíc nesmí opakovat ani v každé z podbarvených oblastí.

12. Hit the Taget Sudoku (49 bodů): Vyplňte tabulku čísly 1 až 9 tak, aby se čísla neopakovala v žádném řádku, sloupci, ani v ohraničených čtvercích 3x3. V tabulce musí existovat cesta z čísla 1 v políčku se šipkou do čísla 9 v políčku s terčem, přičemž postupně projde také přes čísla 2 až 8. Číslo 2 musí ležet ve směru šipky z čísla 1. Do tohoto políčka s číslem 2 zakreslíme šipku otočenou o 90 stupňů doprava a číslo 3 musí ležet dále ve směru této šipky. Do políčka s číslem 3 zakreslíme šipku opět otočenou o 90 stupňů doprava a číslo 4 musí ležet dále ve směru této šipky. Stejným způsobem pokračujeme, dokud cesta nedorazí do čísla 9 v políčku s terčem.

13. One Knight Step Sudoku (76 bodů): Vyplňte tabulku čísly 1 až 9 tak, aby se čísla neopakovala v žádném řádku, sloupci, ani v ohraničených čtvercích 3x3. Některá políčka jsou šedě podbarvena. Každé číslo v šedém políčku má přesně 1 číslo stejné hodnoty v dosahu jednoho skoku šachového jezdce (do L).

přeložil Jakub Hrazdira

Theme by Danetsoft and Danang Probo Sayekti inspired by Maksimer