WPF GP 2024 (holandské sudoku: překlad bookletu) - HALAS liga

Prvním kolem startuje 12. ročník WPF GP, první sudokářské kolo připravují autoři z Holandska. Luštit můžete v termínu 19.-24. ledna (vzhledem k nedávným problémům s nedostupností oficiálních stránek byla soutěž výjimečně prodloužena až do středy). Připomínáme, že výsledky tohoto kola se započíávají do pořadí HALAS ligy 2024.
Originální anglický booklet najdete zde.

Přejeme hodně zdaru při luštění.

- 19. 1. 2024 - Gotroch -

 

1.-5. Classic Sudoku (13, 19, 31, 34, 37 bodů): Vyplňte tabulku čísly 1 až 9 tak, aby se čísla neopakovala v žádném řádku, sloupci, ani v ohraničených čtvercích 3×3.

6. Watchtowers Sudoku (39 bodů): Vyplňte tabulku čísly 1 až 9 tak, aby se čísla neopakovala v žádném řádku, sloupci, ani v ohraničených čtvercích 3×3. Každé číslo N ležící v šedém poli představuje strážnou věž. Z ní lze vidět (dohromady ve všech čtyřech směrech) přesně N políček (do součtu se započítává i samotné šedé pole se strážnou věží). V každém směru vidíme všechna políčka s čísly menšími než N až do okamžiku kdy narazíme na pole s číslem větším než N. Zároveň platí že všechny strážné věže jsou v tabulce vyznačeny.

7. Odd/Even sudoku (40 bodů): Vyplňte tabulku čísly 1 až 9 tak, aby se čísla neopakovala v žádném řádku, sloupci, ani v ohraničených čtvercích 3×3. Políčka s kroužkem obsahují výhradně liché číslice, políčka s čtvercem obsahují výhradně sudé číslice.

8. Non-Consecutive Sudoku (42 bodů): Vyplňte tabulku čísly 1 až 9 tak, aby se čísla neopakovala v žádném řádku, sloupci, ani v ohraničených čtvercích 3×3. Nikde v tabulce spolu nesmí sousedit čísla, jejichž rozdíl je roven 1.

9. Diagonal Sudoku (54 bodů): Vyplňte tabulku čísly 1 až 9 tak, aby se čísla neopakovala v žádném řádku, sloupci, ani v ohraničených čtvercích 3×3. Na všech vyznačených diagonálách se navíc nesmí opakovat stejná čísla.

10. Even Sandwich Sudoku (56 bodů): Vyplňte tabulku čísly 1 až 9 tak, aby se čísla neopakovala v žádném řádku, sloupci, ani v ohraničených čtvercích 3x3. Čísla na okraji tabulky udávají všechny výskyty čísel, pro které platí, že dané číslo je v příslušném řádku či sloupci z obou stran obklopeno sudými čísly. Pokud tedy číslo není uvedeno na okraji, znamená to, že alespoň jedno ze sousedních čísel není sudé. Pozor, čísla na okraji se v tabulce nemusí vyskytovat v uvedeném pořadí.

11. X-Sums Sudoku (66 bodů): Vyplňte tabulku čísly 1 až 9 tak, aby se čísla neopakovala v žádném řádku, sloupci, ani v ohraničených čtvercích 3×3. Čísla okolo tabulky udávají součet prvních X číslic v daném řádku/sloupci. Hodnota X je přitom určena číslem ležícím v prvním políčku daného směru.

12. XV sudoku (76 bodů): Vyplňte tabulku čísly 1 až 9 tak, aby se čísla neopakovala v žádném řádku, sloupci, ani v ohraničených čtvercích 3×3. Všechny dvojice stranou sousedících polí, jejichž součet je 5, jsou označeny symbolem V. Všechny dvojice stranou sousedících polí, jejichž součet je 10, jsou označeny symbolem X. Dvojice, které neobsahují symboly V nebo X, nemohou obsahovat číslice, jejichž součet je 5 nebo 10.

13. Ascending Starters Sudoku (93 bodů): Vyplňte tabulku čísly 1 až 9 tak, aby se čísla neopakovala v žádném řádku, sloupci, ani v ohraničených čtvercích 3×3. Čísla na okraji tabulky udávají součet všech čísel, které jsou od prvního políčka daného směru seřazeny vzestupně (tj. dokud není následující číslo nižší). Součet může být tvořen i jedinou číslicí.

 

přeložil Jakub Hrazdira

 

Theme by Danetsoft and Danang Probo Sayekti inspired by Maksimer