Druhým kolem pokračuje sudokářská WPF Grand Prix. Luštit můžete v termínu 31.1. - 3.2, úlohy přichystal anglický autor Sam Cappleman-Lynes. Toto kolo WPF GP je zároveň první akcí letošního seriálu HALAS ligy.
Jako obvykle přinášíme překlad zadání do češtiny, originální anglický booklet stahujte zde. Příjemnou zábavu a ať se daří.
- 31. 1. 2020 - Gotroch -
1.-6. Klasické sudoku (20, 21, 24, 30, 33, 40 bodů): Vyplňte tabulku čísly 1 až 9 tak, aby se čísla neopakovala v žádném řádku, sloupci, ani v ohraničených čtvercích 3×3.
7. Diagonální sudoku (43 bodů): Vyplňte tabulku čísly 1 až 9 tak, aby se čísla neopakovala v žádném řádku, sloupci, ani v ohraničených čtvercích 3×3. Stejná čísla se navíc nesmí opakovat na dvou vyznačených diagonálách.
8. Anti-Diagonal sudoku (34 bodů): Vyplňte tabulku čísly 1 až 9 tak, aby se čísla neopakovala v žádném řádku, sloupci, ani v ohraničených čtvercích 3×3. Každá vyznačená diagonála obsahuje pouze 3 různé číslice.
9. Windoku (41 bodů): Vyplňte tabulku čísly 1 až 9 tak, aby se čísla neopakovala v žádném řádku, sloupci, ani v ohraničených čtvercích 3×3. Stejná čísla se navíc nesmí opakovat v šedě vyznačených 3×3 čtvercích.
10. Antiwindoku (23 bodů): Vyplňte tabulku čísly 1 až 9 tak, aby se čísla neopakovala v žádném řádku, sloupci, ani v ohraničených čtvercích 3×3. Každý šedě podbarvený čtverec 3×3 obsahuje přesně 4 různé číslice.
11. Arrow sudoku (50 bodů): Vyplňte tabulku čísly 1 až 9 tak, aby se čísla neopakovala v žádném řádku, sloupci, ani v ohraničených čtvercích 3×3. Číslice v políčku s kroužkem musí být součtem všech číslic podél příslušné šipky. (Číslice podél šipky se mohou opakovat.)
12. Thermo sudoku (84 bodů): Vyplňte tabulku čísly 1 až 9 tak, aby se čísla neopakovala v žádném řádku, sloupci, ani v ohraničených čtvercích 3×3. V tabulce se objevují různé teploměry. Číslice v teploměrech musí vždy stoupat od menších k větším (nemusí být po sobě jdoucí) ve směru ode dna teploměru (dno je vyznačeno kroužkem).
13. Tic-Tac-Toe sudoku (62 bodů): Vyplňte tabulku čísly 1 až 9 tak, aby se čísla neopakovala v žádném řádku, sloupci, ani v ohraničených čtvercích 3×3. Centrální (šedě podbarvený) čtverec popisuje chování číslic v jednotlivých 3×3 čtvercích (například levý horní roh šedého čtverce odpovídá levému hornímu čtverci 3×3, prostřední políčko šedého čtverce odpovídá prostřednímu 3×3 čtverci, atd.). Pokud je v nějakém políčku šedého čtverce lichá číslice, znamená to, že v příslušném odpovídajícím čtverci 3×3 se musí alespoň jedenkrát vyskytovat trojice lichých číslic v řadě za sebou (ve vodorovném, svislém či diagonálním směru). Pokud je v nějakém políčku šedého čtverce sudá číslice, znamená to, že v příslušném odpovídajícím čtverci 3×3 se musí alespoň jedenkrát vyskytovat trojice sudých číslic v řadě za sebou (ve vodorovném, svislém či diagonálním směru). V žádném čtverci 3×3 nesmí být řada tří lichých číslic za sebou a současně také řada tří sudých číslic za sebou
14. Hidden Clone sudoku (95 bodů): Vyplňte tabulku čísly 1 až 9 tak, aby se čísla neopakovala v žádném řádku, sloupci, ani v ohraničených čtvercích 3×3. V tabulce se nachází podbarvená oblast. Tato oblast se musí v tabulce ještě alespoň jedenkrát vyskytnout na jiném místě (aniž bychom oblast otáčeli, či zrcadlil) se stejným tvarem a stejnými čísly na odpovídajících si pozicích. Tato nová oblast může částečně překrývat i původní podbarvenou oblast, ale ne kompletně. Čísla se mohou v podbarvené oblasti opakovat.
přeložil Jakub Hrazdira
Theme by Danetsoft and Danang Probo Sayekti inspired by Maksimer