Třetí kolo letošního ročníku WPF GP v řešení sudoku připravili Kuba a Krtek. Těšíte se na jejich úlohy?
Přikládám první verzi bookletu tak, jak nám ji před pár dny poslal na kontrolu direktor Nikola Živanovič. A překládám zpátky do češtiny to, co jsme předtím překládali do angličtiny :-)
- 3. 3. 2017 - Krt -
1) až 5) Classic sudoku
Vyplňte tabulku čísly 1 až 9 tak, že každý řádek, sloupec a tučně ohraničených čtverec obsahuje každé číslo přesně jednou.
6) Overlapping sudoku
Dvě překrývající se tabulky klasického sudoku.
7) Diagonal sudoku
Každá označená hlavní diagonála obsahuje všechna čísla 1 až 9.
8) Odd sudoku (Liché)
Podbarvená políčka obsahují výhradně liché číslice.
9) Nonconsecutive sudoku (Nesousledné)
Dvě stranou sousedící políčka nesmí obsahovat dvdě po sobě jdoucí čísla.
10) Fortress sudoku (Pevnost)
Každé číslo v šedém políčku je větší než všechna stranou sousedící nepodbarvená čísla.
11) Mathdoku
V každém čtverci 3×3 jsou vždy označeny čtyři páry čísel. Jednou je uveden jejich součet, jednou rozdíl, jednou součin a jednou podíl.
12) Pointing Differents sudoku
Čísla okolo tabulky udávají počet navzájem různých čísel na označených diagonálách.
13) Fuzzy Arrows sudoku
Na každou šedou linii dokreslete jeden kroužek a na jeden konec (nebo oba konce) šipku (y). Pak platí, že číslo v kroužku je součtem čísel podél příslušné šipky.
14) Lonely Number sudoku
Pro 80 čísel v tabulce platí, že mají mezi stranou sousedícími políčky alespoň jednoho sousledného souseda. Zbývající, 81. číslo žádného sousledného souseda nemá.
Příloha | Velikost |
---|---|
Instruction booklet.pdf | 1.01 MB |
Theme by Danetsoft and Danang Probo Sayekti inspired by Maksimer