WPF GP 2016: Ruské sudoku: překlad bookletu

Od pátku 1. 4. do pondělí 4. 4. 2016 bude možné zapojit se do 4. kola letošního ročníku WPF Grand Prix v řešení sudoku. Úlohy nachystal ruský autor Andrey Bogdanov, na řadu tak přišly oblébené „ruské“ typy – Kapsle a Parkety. Kuba Hrazdira, který pro vás přeložil celý booklet (v angličtině ke stažení zde), doplňuje následující upozornění: „Je tam hodne uloh podobnych klasice, ale strasi tam Parket a vysoce bodovane Kropki s Antidiagonalou.

- 29. 3. 2016 - Krt -

1.-5. Klasické sudoku (15, 19, 27, 29, 39 bodů): Vyplňte tabulku čísly 1 až 9 tak, aby se čísla neopakovala v žádném řádku, sloupci, ani v ohraničených čtvercích 3x3.

6. Bezdotykové (36 bodů): Vyplňte tabulku čísly 1 až 9 tak, aby se čísla neopakovala v žádném řádku, sloupci, ani v ohraničených čtvercích 3x3. Políčka se stejnými čísly se nemohou dotýkat rohem.

7. Nesousledné (33 bodů): Vyplňte tabulku čísly 1 až 9 tak, aby se čísla neopakovala v žádném řádku, sloupci, ani v ohraničených čtvercích 3x3. Nikde v tabulce spolu nesmí sousedit čísla, jejichž rozdíl je roven 1.

8. Capsules sudoku (27 bodů): Vyplňte tabulku čísly 1 až 8 tak, aby se čísla neopakovala v žádném řádku, sloupci, ani vyznačené oblasti. Číslice v oválech platí vždy pro tři sloupce.

9. Sudoku parket (54 bodů): Vyplňte tabulku čísly 1 až 9 tak, aby se neopakovaly v žádném z 12 řádků, 12 sloupců, ani v ohraničených čtvercích 4x4. Velká políčka zasahují do několika řádků/sloupců.

10. Kropki (92 bodů): Vyplňte tabulku čísly 1 až 9 tak, aby se čísla neopakovala v žádném řádku, sloupci, ani v ohraničených čtvercích 3x3. Černý kroužek označuje každou dvojici sousedních políček, kde jedno je dvojnásobkem druhého. Bílý kroužek označuje každou dvojici sousedních políček, kde se vyskytují po sobě jdoucí číslice (např. 8-9). Dvojice 1-2 je označena libovolným kroužkem (může být bílý i černý). Všechny možné kroužky jsou vyznačeny.

11. Sudoku klony (64 bodů): Vyplňte tabulku čísly 1 až 9 tak, aby se čísla neopakovala v žádném  řádku, sloupci, ani v ohraničených čtvercích 3x3. V tabulce se nachází podbarvené oblasti stejného tvaru. Čísla v těchto oblastech musí být na odpovídajících si pozicích identická.

12. Antidiagonální sudoku (82 bodů): Vyplňte tabulku čísly 1 až 9 tak, aby se čísla neopakovala v žádném řádku, sloupci, ani v ohraničených čtvercích 3x3. Navíc na každé z vyznačených hlavních diagonál se vyskytují právě tři různá čísla.

13. Liché sumy (83 bodů): Vyplňte tabulku čísly 1 až 9 tak, aby se čísla neopakovala v žádném řádku, sloupci, ani v ohraničených čtvercích 3x3. Čísla vně tabulky udávají součty (ve správném pořadí) všech skupin za sebou ležících lichých čísel vdaném řádku či sloupci. Každá taková skupina musí být oddělena aspoň jedním sudým číslem.

Theme by Danetsoft and Danang Probo Sayekti inspired by Maksimer