WPF GP 2016: české sudoku: překlad bookletu

Třetí kolo sudokářské části WPF Grand Prix odstartovalo tento pátek. Připravil jej náš mistr, Kuba Ondroušek. Booklet s ukázkami typů úlohy si stáhněte na webu soutěže. Český překlad přímo od autora naleznete níže.

- 4. 3. 2016 - Krt -

1.-4. Klasické sudoku: Vyplňte tabulku čísly 1 až 9 tak, aby se čísla neopakovala v žádném řádku, sloupci, ani v ohraničených čtvercích 3x3.

5. Multi sudoku: Vyplňte obě tabulky čísly 1 až 9 tak, aby se čísla neopakovala v žádném řádku, sloupci, ani v ohraničených čtvercích 3x3.

6. Antidiagonální sudoku: Vyplňte tabulku čísly 1 až 9 tak, aby se čísla neopakovala v žádném řádku, sloupci, ani v ohraničených čtvercích 3x3. Navíc na každé z vyznačených hlavních diagonál se vyskytují právě tři různá čísla.

7. Antiknight: Vyplňte tabulku čísly 1 až 9 tak, aby se čísla neopakovala v žádném řádku, sloupci, ani v ohraničených čtvercích 3x3. Každá dvě políčka spojená jedním skokem šachového jezdce (do L) musí obsahovat dvě různá čísla.

8. Šipky: Vyplňte tabulku čísly 1 až 9 tak, aby se čísla neopakovala v žádném řádku, sloupci, ani v ohraničených čtvercích 3x3. Číslo v kroužku je součtem číslic v políčkách, kterými prochází šipka.

9. XV: Vyplňte tabulku čísly 1 až 9 tak, aby se čísla neopakovala v žádném řádku, sloupci, ani v ohraničených čtvercích 3x3. Všechny dvojice stranou sousedících polí, jejichž součet je 5 jsou označeny V. Všechny dvojice stranou sousedících polí, jejichž součet je 10 jsou označeny X.  Dvojice, které neobsahují X nebo V nemohou obsahovat číslice, jejichž součet je 10 respektive 5.

10. Quadruple sudoku: Vyplňte tabulku čísly 1 až 9 tak, aby se čísla neopakovala v žádném řádku, sloupci, ani v ohraničených čtvercích 3x3. Každá sada čtyř malých číslic v průsečíku dvou čar značí číslice, které se nacházejí ve čtyřech sousedních políčkách.

11. Větší-menší sousledné: Vyplňte tabulku čísly 1 až 9 tak, aby se čísla neopakovala v žádném řádku, sloupci, ani v ohraničených čtvercích 3x3. Pro všechny dvojice čísel, které se liší o 1 je dané znaménko nerovnosti, které musí dodržet. Pokud není mezi dvojicí čísel znaménko nerovnosti, potom se čísla liší o více než o 1.

12. Divisor: Vyplňte tabulku čísly 1 až 9 tak, aby se čísla neopakovala v žádném řádku, sloupci, ani v ohraničených čtvercích 3x3. Číslo na hraně dvou políček je dělitelem dvojciferného čísla v těchto polích, které je čitelné zleva-doprava nebo shora-dolů.

13. Wrong Outside Sum: Vyplňte tabulku čísly 1 až 9 tak, aby se čísla neopakovala v žádném řádku, sloupci, ani v žádné ohraničené nepravidelné oblasti. Čísla vně tabulky se liší přesně o 1 od součtu tří prvních čísel v daném směru.

Theme by Danetsoft and Danang Probo Sayekti inspired by Maksimer