WPF GP 2014: Bulharské sudoku: překlad bookletu

Šesté kolo druhého ročníku WPF Grand Prix v řešení sudoku připravuje bulharský autor Deyan Razsadov.

Přinášíme vám překlad instruktážného bookletu, který si můžete stáhnout v jeho anglické verzi ze stránky:

http://www.gp.worldpuzzle.org/sites/default/files/Sudoku%20Round6_IB.pdf

Úvodní poznámky

U každé úlohy budou označeny dva řádky nebo sloupce. Číslice z nich je třeba vypsat jako odpovědní kód, vždy zleva doprava nebo shora dolů.

Existuje jedna výjimka:

  • 12 (3D Sudoku) bude využívat čísla 1-8, a odpovědní "řádky" nevedou přímo.

Překlad vzniká z verze 1 bookletu. Pokud si někdo všimnete zásadních novinek v novější verzi bookletu, napište nám to do komentářů. Díky!

Jednotlivé typy úloh

1 až 6 = Klasické sudoku

Čísla se neopakují v žádném řádku, sloupci či vyznačeném čtverci.

7 = Fortress sudoku (Pevnost)

Číslo v šedém políčku musí být větší než všechna bílá, která sousedí stranou.

8 = Irregular Sudoku (Nepravidelné)

Vyznačené oblasti jsou nepravidelné.

9 = Extra Region Sudoku (Extraregion)

Každá podbarvená oblast obsahuje kompletní sadu 1 až 9.

10 = Killer Sudoku

Čísla v ohraničených oblastech ("koších") se nesmí opakovat. V rohu každého koše je uveden součet čísel v daném koši.

11 = Outside Sums Sudoku

Čísla okolo tabulky udávají součet tří nejbližších čísel v daném řádku nebo sloupci.

12 = 3D Sudoku

Úloha využívá čísla 1-8. Tato čísla se vyskytují přesně jednou v každém "řádku" a ohraničené oblasti. "Řádky" prochází přes protilehlé hrany mezi čtyřúhelníky, neboli jsou zprohýbané po povrchu krychliček.

Buďte pozorní při vypisování odpovědi, na příkladu vidíte, kudy může odpovědní řádek vést. (Odpovědi 41825367, 24618735)

13 = Parquet Sudoku (Parkety)

Stejná čísla se nesmí opakovat v žádném řádku, sloupci a čtverci, jako v klasickém sudoku. Jen některá políčka zasahují do více řádků / sloupců současně.

14 = Product Arrow Sudoku (Součiny)

Zakroužkovaná čísla (1, 2, případně víceciferná) jsou rovna součinu čísel podél příslušné šipky. (Čísla podél šipek, a ve výsledku, se mohou opakovat, když to neporuší pravidla klasiky.)

15 = Roman Numeral Sudoku (Římská čísla)

V zadání jsou římská čísla (1-9: I, II, III, IV, V, VI, VII, VIII, IX). Ovšem některé zápisy nejsou kompletní, je třeba je doplnit a dořešit klasické sudoku. (Odpověď se zadává normálně arabskými číslicemi.)

Příklad nekompletnosti: ze zadaného II může vzniknout II (2), III (3), VII (7) nebo VIII (8).

- 1. 6. 2014 - přeložil Krtek -

Theme by Danetsoft and Danang Probo Sayekti inspired by Maksimer