DS - texty zadání úloh z archívu

 

​5. KOLO

Yajilin

Zakreslete do obrazce souvislou uzavřenou křivku. Křivka prochází přes středy polí vodorovně, svisle nebo se lomí v pravém úhlu. Křivka sama sebe neprotíná, nevětví se a žádným políčkem
neprochází dvakrát. Políčka s šipkou udávají kolik je v daném směru začerněných polí. Křivka prochází přes všechna pole s výjimkou černých polí a polí s šipkami. Černá pole se nesmějí dotýkat stranou.

Yajilin

Zakreslete do obrazce souvislou uzavřenou křivku. Křivka prochází přes středy polí vodorovně, svisle nebo se lomí v pravém úhlu. Křivka sama sebe neprotíná, nevětví se a žádným políčkem
neprochází dvakrát. Políčka s šipkou udávají kolik je v daném směru začerněných polí. Křivka prochází přes všechna pole s výjimkou černých polí a polí s šipkami. Černá pole se nesmějí dotýkat stranou.
 

Rozdíly v sudoku

Do každého políčka vepište jedno číslo od 1 do 12 tak, aby se stejná čísla neopakovala v žádném řádku, sloupci ani ve vyznačených obdélnících.
Všechny dvojice stranou sousedících políček, kde se číslice liší o 2, 3, 4, nebo 5 jsou označeny kroužkem. (Tam, kde kroužek není, tam je rozdíl jiný než 2, 3, 4, 5.)

Sousledné sudoku

Do každého políčka vepište jednu číslici od 1 do 6 tak, aby se stejné číslice neopakovaly v žádném řádku, sloupci ani ve vyznačených obdélnících.

Všechny dvojice stranou sousedících políček, kde se číslice liší o 1, jsou označeny kroužkem.

 

​3. KOLO

Kakuro s hadem

V této veliké mřížce Kakura usnul had, možná je i mrtvý, protože se kousnul do ocasu. Hada představuje propojená skupina políček, která tvoří uzavřenou smyčku, prochází některými částmi mřížky, je všude široká jedno políčko, nikde se nekřižuje ani sama sebe nedotýká.

Zbývající prázdná políčka, kde had neleží, je nutné vyplnit číslicemi 1 až 9 tak, aby se stejné číslice neopakovaly v částech řádků a sloupců oddělených šedými bloky. Pro každý takový úsek řádku / sloupce je navíc uveden součet všech číslic.

Diagonální kakuro

Do každého políčka vepište jednu číslici od 1 do 9 tak, aby se stejné číslice neopakovaly ve vodorovných a svislých skupinách políček (oddělených šedými bloky). Součet číslic v každé skupině políček je uveden. Navíc se stejné číslice nesmí opakovat na vyznačených diagonálách.

 

​2. KOLO

Diagonální srovnávací sudoku

Do každého políčka vepište jednu číslici od 1 do 9 tak, aby se číslice neopakovaly v žádném řádku, sloupci, ve vyznačených menších čtvercích ani na hlavních diagonálách.

Vepsané číslice musí splnit naznačené nerovnosti.

Sudoliché sudoku

Do každého políčka vepište jednu číslici od 1 do 6 tak, aby se stejné číslice neopakovaly v žádném řádku, sloupci ani ve vyznačených obdélnících.

V šedých políčkách se nachází výhradně sudé číslice, v bílých se nachází výhradně liché číslice.

 

​1. KOLO

Easy as ABC

Doplňte do některých prázdných polí písmeno A, B, C, D, nebo E tak, aby se všechna písmena vyskytovala v každém řádku a sloupci právě jednou. Písmena okolo tabulky udávají, které písmeno má v daném směru stát jako první od okraje.

Easy as ABC

Doplňte do některých prázdných polí písmeno A, B, nebo C tak, aby se všechna písmena vyskytovala v každém řádku a sloupci právě jednou. Písmena okolo tabulky udávají, které písmeno má v daném směru stát jako první od okraje.

 

KOLO BETA

Nepravidelné součtové sudoku

Do každého políčka vepište jednu číslici od 1 do 9 tak, aby se číslice neopakovaly v žádném řádku, sloupci ani ve vyznačených podoblastech.
Malé číslo v rohu koše udává součet číslic v daném koši. Číslice ve stejném koši se neopakují.

Srovnávací sudoku

Do každého políčka vepište jednu číslici od 1 do 6 tak, aby se stejné číslice neopakovaly v žádném řádku, sloupci ani ve vyznačených obdélnících. Vepsané číslice musí splňovat naznačené nerovnosti.

Theme by Danetsoft and Danang Probo Sayekti inspired by Maksimer