(naposledy aktualizováno 3. 8. 2018)
zpět na všechna počáteční písmena
Návod: Rozdělte diagram podél čar, tvořících mřížku, na oblasti. Dělicí čáry musí začínat a končit na okraji tabulky a smějí odbočovat pouze v bodech označených tečkou. V bodech s tečkou se čáry nesmějí křížit ani dotýkat. Každá oblast musí obsahovat alespoň jedno písmeno. Všechna písmena v jedné oblasti musí být stejná.
Ovládání:
Ovládání myší: Prvním kliknutím myši zakreslíte v daném místě čáru, druhým kliknutím toto místo označíte křížkem jako prázdné a třetím kliknutím označení vymažete.
Ovládání pomocí klávesnice: Tlačítkem Escape můžete měnit režim kurzoru (přepínání mezi umístěním kurzoru na vodorovných a svislých linkách). Pomocí tlačítek #, * a Q zakreslíte čáru, pomocí . (tečka), / a W označíte místo křížkem jako prázdné a mezerníkem označení daného místa vymažete.
Návod: Do tabulky umístěte několik černých polí tak, aby každá šipka ukazovala na příslušný počet černých polí, přičemž šipky ukazují i přes mezery v tabulce. Černá pole se nesmí vodorovně ani svisle dotýkat. Pak do všech zbylých prázdných polí zakreslete uzavřenou cestu (ohradu) procházející vždy vodorovně nebo svisle středem pole.
Kód řešení: Pro každou řádku shora dolů počet černých polí v řádce. V příkladu by kód řešení byl 311010.
Návod: Rozdělte mřížku na úlohu Yajilin a úlohu Castle-Wall tak, aby každé políčko patřilo k jedné nebo ke druhé úloze a obě úlohy byly ortogonálně spojené.
Pak vyřešte obvyklým způsobem úlohu Yajilin a úlohu Castle Wall.
Kód řešení: Označené řádky zleva vpravo: I pro přímý úsek cesty, L pro odbočku a – pro všechno ostatní. (V příkladu by kód řešení byl: 'LL-I-- ---LLI')
Návod: Vyobrazené lodě umístěte do prázdných políček tabulky. Lodě se nesmí navzájem dotýkat, a to ani diagonálně. Šipky udávají, kolik částí lodě je umístěno v daném směru do konce tabulky. Dále zakreslete okružní cestu, která prochází všemi zbývajícími políčky. Jednotlivé úseky této cesty vedou vodorovně nebo svisle od jednoho středu pole k druhému.
Kód řešení: Označené řádky zleva vpravo: I pro přímý segment, L pro zahnutý segment, - pro všechno ostatní. (V příkladu by kód řešení byl: '-I--I- LIL-LL')
Návod: Do každého políčka zakreslete bílý nebo černý kroužek tak, aby všechny kroužky stejné barvy byly vodorovně a svisle propojené a žádná oblast 2x2 nebyla zaplněna kroužky téže barvy.
Kód řešení: Označené řádky, 1 pro černé kroužky, 0 pro bílé kroužky. (V příkladu by kód řešení byl: '01010 10010')
Návod: Mřížku rozdělte na úlohu Yin-Yang a úlohu Masyu tak, aby každé políčko patřilo k jedné z úloh, aby obě úlohy byly ortogonálně spojené a aby všemi políčky z úlohy Masyu, která hraničí s úlohou Yin-Yang, procházela cesta (aby tato políčka nebyla prázdná).
Pak vyluštěte úlohy Masyu a Yin-Yang podle známých pravidel.
Kód řešení: Označené řádky zleva vpravo: Políčka úlohy Yin-Yang: 0 bílé políčko a 1 černé políčko. Políčka úlohy Masyu: L pro odbočení, I pro rovný úsek cesty a X pro prázdné políčko. (V příkladu by kód řešení byl: '0ILIL1 0IXXI1')
Návod: Nakreslete podél tečkovaných čar uzavřenou cestu, která nemusí procházet všemi průsečíky mřížky. Při tom nesmí žádná oblast o velikosti 2x2 políčka ležet celá uvnitř nebo vně cesty a políčka vně cesty musí být vzájemně propojená. Čísla v políčkách udávají počet sousedních hran, využitých na cestu.
Kód řešení: Označené řádky, 0 pro políčka vně a 1 pro políčka uvnitř cesty. (V příkladu by kód řešení byl: '011101 011010')
Návod: Do každého políčka zapište čísla od 1 do 4 tak, aby byla vodorovně či svisle spojena vždy právě čtyři políčka se stejným číslem. Kroužky udávají, které číslo se v políčkách sousedících s kroužkem vyskytuje nejčastěji. Kroužek s křížkem znamená, že se žádné z čísel nevyskytuje nejčastěji.
Kód řešení: Označené řádky zleva vpravo. (V příkladu by kód řešení byl: '11244 14443')
Theme by Danetsoft and Danang Probo Sayekti inspired by Maksimer