Croco-puzzle: Slovníček: N

(naposledy aktualizováno 23. 11. 2016)

zpět na všechna počáteční písmena

Nachbarloop

Návod: Podél tečkovaných čar nakreslete uzavřenou cestu, která prochází každým průsečíkem v mřížce právě jednou. Všechna políčka, v nichž cesta prochází alespoň dvěma za sebou následujícími hranami, jsou označena kroužkem.

Kód řešení: Označené řádky zleva vpravo; 0 pro políčka vně okružní cesty a 1 pro políčka uvnitř. (V příkladu by kód řešení byl: '10101 11101')

Nachbarn (Sousedé)

Návod: Do tabulky zapište číslice od 1 do 3 tak, aby v každém řádku a v každém sloupci mělo každé číslo stejný počet výskytů. Je-li číslo v šedém políčku, nevyskytuje se stejné číslo v žádném vodorovně a svisle sousedícím poli. Je-li v bílém políčku, vyskytuje se alespoň v jednom z vodorovně či svisle sousedících polí.

Kód řešení: Označené řádky zleva vpravo. (V příkladu by kód řešení byl: '321123 231321')

Nadeln (špendlíky)

     

Návod: Ke každé hlavičce přikreslete vodorovně nebo svisle jehlu o délce 0 až 3 tak, aby žádné políčko nezůstalo prázdné. Políčka patřící k různým jehlám stejné délky se nesmí dotýkat, a to ani diagonálně.

Kód řešení: Pro označené řádky zleva vpravo počet políček, patřících ke stejné jehle.(V příkladu by kód řešení byl: '32 131')

Nanro

Návod: Do některých polí zapište číslice tak, aby všechny číslice uvnitř jednoho tučně ohraničeného území byly stejné a udávaly počet číslic na tomto území. V každém území musí být aspoň jedna číslice. Dvě pole obsahující stejnou číslici a patřící do různých území se nesmí navzájem vodorovně ani svisle dotýkat. Navíc nesmí být žádná oblast 2x2 polí úplně pokryta číslicemi a všechna pole s číslicemi na sebe musí vodorovně nebo svisle navazovat.

Kód řešení: Označené řádky zleva vpravo, minus (-) pro prázdná pole. (V příkladu by kód řešení byl: -2--1 -4-44).

New Tren

Návod: Do mřížky umístěte bloky o velikostech 2x1 a 3x1 tak, aby se nepřekrývaly, aby každý blok obsahoval právě jedno číslo a každé číslo stálo v nějakém bloku. Toto číslo udává počet pohybů bloku v podélném směru, přičemž jsou přípustné pouze pohyby, u kterých blok nepřekročí okraj mřížky a nezakryje jiné bloky. Navíc musí být všechna neobsazená políčka pravoúhle propojená.

Kód řešení: Označené řádky zleva vpravo: 1 pro políčka, která jsou součástí bloku, a 0 pro prázdná políčka.1) (V příkladu by kód řešení byl: '00011 10101')

1) V případě vícemístných čísel platí pro kód řešení zásada, že je třeba zadat jen poslední číslici.

No Island Tapa

Návod: Začerněte některá z prázdných políček tak, aby všechna černá políčka byla navzájem vodorovně nebo svisle propojená, aby nebyla kompletně začerněná žádná oblast 2x2 a všechna bílá políčka byla vodorovně nebo svisle propojena s okrajem. Políčka s čísly se nesmí začernit. Čísla udávají, kolik sousedních políček (sousedících vodorovně, svisle nebo diagonálně) je začerněno: každé číslo odpovídá skupině vodorovně či svisle souvisejících černých políček, více skupin je při tom odděleno jedním nebo několika bílými políčky. Umístění a pořadí čísel v políčku nehrají žádnou roli.

Kód řešení: Označené řádky zleva vpravo; 0 pro prázdná políčka a políčka s čísly, 1 pro černá políčka. (V příkladu by kód řešení byl: '00010 01011')

zpět na všechna počáteční písmena

Theme by Danetsoft and Danang Probo Sayekti inspired by Maksimer