Croco-puzzle: Slovníček: H

(naposledy aktualizováno 2. 11. 2016)

zpět na všechna počáteční písmena

Hakoiri

Návod: Do některých políček zakreslete kroužek, trojúhelník nebo čtvereček tak, aby se v každém území každý symbol vyskytoval právě jednou a aby se stejné symboly nedotýkaly, a to ani diagonálně. Všechny symboly musí být vzájemně vodorovně a svisle propojeny.

Kód řešení: Označené řádky zleva vpravo; O pro kroužek, A pro trojúhelníček, X pro čtvereček a – pro prázdné políčko. (V příkladu by kód řešení byl: 'XA-O- -A-OX')

Hakyuu

Návod: Zapište do tabulky čísla tak, aby každý orámovaný blok obsahoval právě jednou čísla od jedné do počtu políček v bloku. V rámci jednoho sloupce nebo řádku musí být mezi políčky se stejným číslem vždy alespoň tolik políček s jiným číslem, kolik je hodnota daného čísla.

Kód řešení: Označené řádky zleva vpravo.1) (V příkladu by kód řešení byl: '21312 23542')
1) V případě vícemístných čísel platí pro kód řešení zásadně, že se zadává pouze poslední číslice.

Hanami

Návod: Do tabulky umístěte několik obdélníkových území tak, aby v každém území bylo právě jedno číslo, které udává, kolik políček dané území obsahuje. Území se nesmějí překrývat a na územích nesmějí růst květiny. Všechna zbylá políčka musí být vzájemně vodorovně a svisle propojena.

Kód řešení: Pro vyznačené řádky zleva vpravo počet políček, patřících do stejného území. (V příkladu by kód řešení byl: '311 1211')

Haus-Baum-Tier (Dům-Strom-Zvíře)

Úkol: Do některých prázdných polí umístěte domy, stromy a zvířata tak, aby se stejné symboly nikde nedotýkaly, a to ani diagonálně. Navíc musí být možné rozdělit symboly do trojic tak, aby každá trojice obsahovala dům, strom a zvíře a aby dům a zvíře sousedily vodorovnou nebo svislou hranou se stromem. Čísla na okraji udávají, kolik příslušných symbolů je v daném řádku či sloupci.

Obsluha:

Obsluha myší: Prvním kliknutím zakreslíte do políčka dům, druhým kliknutím strom, třetím zvíře, čtvrtým prázdné pole, které se označí křížkem. Dalším kliknutím obsah pole vymažete. Kliknutím do pravého spodního rohu políčka zapnete pro toto políčko expertní režim – v něm můžete zapínat a vypínat jednotlivě každý symbol zvlášť. Dalším kliknutím do pravého spodního rohu expertní režim zrušíte. Kliknete-li do zadání vlevo nahoře, zakreslíte křížek. Dalším kliknutím křížek zrušíte.

Obsluha klávesnicí: H = dům, B = strom, T = zvíře, W nebo - nebo / = prázdné pole (křížek). Mezera: vymazat obsah pole. # a ,: přepínání mezi normálním a expertním režimem. V expertním režimu můžete vypnout a zapnout každý symbol zvlášť pomocí písmen H, B, T, W a znaků -, /. Vlevo nahoře: #, * nebo Q = označit; mezera = vymazat obsah pole.

Hexagonaler Eckenrundweg (rohová okružní cesta s šestihrany)

Návod: Zakreslete podél tečkovaných čar uzavřenou okružní cestu. Při tom není nutno projít všemi poli mřížky. Čísla v políčkách udávají, kolik sousedních rohů je na cestu využito. Cesta se nesmí nikde křížit ani sama sebe dotýkat.

Kód řešení: Označené řádky zleva vpravo.; 0 pro políčka vně okružní cesty a 1 pro políčka uvnitř cesty. (V příkladu by kód řešení byl: '100 11011')

Hochhausangler (Rybáři na mrakodrapech)

Návod: Do některých políček zakreslete mrakodrap o výšce 1 až n/2 tak, aby v každém řádku a každém sloupci se každá možná výška vyskytovala právě jednou. Při tom n znamená počet sloupců v tabulce. Čísla na okraji udávají, kolik domů lze v příslušném řádku či sloupci vidět z daného směru; vyšší mrakodrapy při tom zakrývají nižší. Na nejvyšších mrakodrapech sedí rybáři. Každý rybář má na své udici vlasec, který prochází vodorovně a svisle od jednoho středu políčka ke druhému, a končí u nějaké ryby. Výška mrakodrapu, na kterém rybář sedí, při tom udává délku vlasce.

Kód řešení: Označené řádky zleva vpravo. X pro všechna políčka, která neobsahují číslo. (V příkladu by kód řešení byl: '2XX31X X23XX1')

Hochhausblöcke

    

Návod: Tabulka je tvořena čtyřmi mrakodrapovými úlohami: Do každého políčka zapište mrakodrap o výšce 1 až N tak, aby se v každém řádku a v každém sloupci každá výška vyskytovala právě jednou. Čísla na okraji udávjí, kolik domů lze v odpovídajícím řádku či sloupci z daného směru vidět; nižší domy jsou při tom zakryty vyššími.

Čísla v kroužcích jsou správné údaje na okraji pro sousední úlohy, mohou platit případně i pro oba směry. Všechna ostatní čísla v tabulce, která hraničí s jinými bloky, jsou nesprávné okrajové údaje, rovněž případně pro oba směry.

Kód řešení: Obsah označených řádek, zleva vpravo. (V příkladu by kód řešení byl: '231213 312132')

Hochhäuser 2-in-1

    

Návod: Diagram se skládá ze dvou "mrakodrapových" úloh: Do každého políčka umístěte mrakodrap o výšce 1 až n tak, aby se každá výška vyskytovala v každém řádku a každém sloupci právě jednou. Čísla na okraji vždy udávají, kolik domů lze v příslušném řádku či sloupci z daného směru vidět; nižší domy jsou při tom zakryty vyššími.

Navíc je zadána třetí vyplněná tabulka. Ta obsahuje v každé buňce součet čísel, zapsaných v odpovídajících políčkách obou mrakodrapových úloh.

Kód řešení: Označené řádky zleva vpravo.1) (V příkladu by kód řešení byl: '1432 4312')

1) V případě vícemístných čísel platí pro kód řešení zásadně, že se zadává pouze poslední číslice.

Hochhäuser mit Doppelhinwiesen

(Mrakodrapy s dvojími popisky)

Návod: Do každého pole zakreslete mrakodrap o výšce 1 až 4 tak, aby se v každém řádku i sloupci každá možná výška vyskytovala právě jednou. Čísla na okraji udávají, kolik domů lze v příslušném řádku či sloupci z daného směru vidět; nižší mrakodrapy jsou při tom zakryty vyššími.

Pozor: Každý ze zadaných údajů je uveden dvakrát. Pouze jedno ze zadání je správné, to druhé je chybné.

Kód řešení: Označené řádky zleva vpravo. (V příkladu by kód řešení byl: '4321 2143')

Hochhäuser mit Igel (Mrakodrapy s ježkem)

Návod: Do každého políčka zaneste jeden mrakodrap o výšce 1 až n-1 nebo ježka tak, aby se v každém řádku a v každém sloupci každý symbol vyskytoval právě jednou. n při tom znamená počet sloupců v tabulce. Čísla na okraji udávají, kolik domů je v příslušném řádku nebo sloupci z daného směru vidět, vyšší domy při tom zakrývají nižší. Ježek nezakrývá žádné domy a lze jej vidět jen tehdy, když je úplně vpředu. Pak se počítá za dva mrakodrapy.

Kód řešení: Označené řádky zleva vpravo.; * pro políčka s ježkem. (V příkladu by kód řešení byl: '3*12, 123*')

Hochhäuser mit Parks (mrakodrapy s parky)

Návod

Do každého políčka zapište mrakodrap o výšce 1 až n tak, aby se v každé řádce a v každém sloupci vyskytovala každá možná výška právě jednou. Dále zakreslete uvedený počet parků. Čísla na okraji udávají, kolik domů lze vidět v daném řádku či sloupci z příslušného směru, nižší mrakodrapy jsou při tom zakryty vyššími, které stojí před nimi. Parky nezakrývají žádný dům.

Obsluha

Ovládání myší:

Prvním kliknutím zapíšete do políčka jedničku. Každé další kliknutí vede k další číslici. Po poslední číslici zapíšete dalším kliknutím znaménko minus. Dalším kliknutím vymažete obsah políčka.

Kliknutím do pravého spodního rohu políčka spustíte expertní režim pro dané políčko. V expertním režimu můžete zapínat a vypínat každé číslo jednotlivě. Dalším kliknutím do pravého spodního rohu expertní režim ukončíte.

Ovládání klávesnicí:

Číslicové klávesy: Do políčka se zapíše příslušná číslice.

Mezera: Vymaže obsah políčka

X, B nebo S: Označení prázdného pole.

Klávesa minus: Označení rozsahů čísel.

# a ,: Přepínání mezi expertním a normálním režimem.  V expertním režimu můžete pomocí číslicových kláves zapínat a vypínat každou číslici zvlášť.

Hochhäuser mit Summen (Mrakodrapy se součty)

Návod: Do každého políčka zapište mrakodrap o výšce 1 až n tak, aby se v každém řádku a v každém sloupci vyskytovala každá možná výška právě jednou. n při tom znamená počet sloupců v tabulce. Čísla na okraji udávají součet výšek domů, které lze z daného směru vidět; vyšší mrakodrapy při tom zakrývají nižší.

Kód řešení: Označené řádky zleva vpravo. (V příkladu by kód řešení byl: '321 132')

zpět na všechna počáteční písmena

Theme by Danetsoft and Danang Probo Sayekti inspired by Maksimer