Croco-puzzle: Slovníček: D

(naposledy aktualizováno 2. 1. 2017)

zpět na všechna počáteční písmena

Diamantensuche (hledání diamantů)

Návod: Do některých políček umístěte diamanty tak, aby se nikde vzájemně nedotýkaly, ani diagonálně. Čísla na okraji udávají, kolik diamantů je v daném řádku nebo sloupci. Každá šipka směřuje právě na jeden diamant, a v jejím směru mohou ležet i další šipky. V políčkách s šipkou diamanty nejsou.

Kód řešení: Obě označené řádky, X pro políčko s diamantem, - pro vše ostatní. (V příkladu by kód řešení byl: '--X-- -X---')

Dominion

    

Návod: Do mřížky umístěte několik kamenů domina (černé bloky o velikosti 1x2) tak, aby se nepřekrývaly a ortogonálně se nedotýkaly. Při tom vzniknou území, pro která musí platit: Všechna stejná čísla musí být ve stejném území a v každém území smějí být jen stejná čísla. Žádné území nesmí zůstat prázdné.

Kód řešení: Pro označené řádky zleva vpravo číslo daného území nebo X pro políčko obsazené dominem. (V příkladu by kód řešení byl: '1X222 11X33')

Domino Extra

Návod: Mřížku rozložte na několik území tak, aby se na každém území vyskytovala právě dvě čísla, a aby takto vytvořené dvojice čísel přesně odpovídaly uvedené sadě domina.

Kód řešení:  Pro označené řádky zleva vpravo délky bloků, patřících ke stejnému území. (V příkladu by kód řešení byl: '1111 22')

Domino-Illiterate Loop-Permakultur

     

Návod: Rozdělte mřížku na úlohu Domino a úlohu Illiterate Loop tak, aby každé políčko patřilo buď k jedné nebo ke druhé úloze a obě úlohy byly ortogonálně spojené.

Pak vyřešte obvyklým způsobem Domino a Illiterate Loop. Informaci o tom, které kameny domina a která čísla do Illiterate Loop je třeba použít, najdete pod tabulkou.

Kód řešení: Označené řádky zleva vpravo. Pro políčka loopu: L pro políčko s odbočkou, I pro políčko, kterým cesta prochází rovně. Pro políčka domina D. (V příkladu by kód řešení byl: 'LIIIIL IDDDDI')

Doppelstern invers

Návod: Do mřížky zakreslete hvězdy tak, aby v každém řádku a v každém sloupci byly právě dvě hvězdy. Hvězdy mají vždy velikost jednoho políčka a nesmí se vzájemně dotýkat, a to ani diagonálně. Čísla na okraji udávají, kolik prázdných políček je v daném řádku či sloupci mezi oběma hvězdami.

Kód řešení: Pro každý řádek shora dolů počet prázdných políček vlevo od první hvězdy. (V příkladu by kód řešení byl: '031314202')

Doppelter Buchstabensalat (dvojitý písmenkový salát)

   

Návod: Zadaná písmena zapište do diagramů tak, aby se v každém řádku a v každém sloupci obou diagramů každé písmeno vyskytovalo právě jednou. Písmena na okraji udávají, které písmeno v příslušném řádku či sloupci je z daného směru umístěno jako první.

Je-li v některém políčku jednoho diagramu písmeno, musí příslušné políčko druhého diagramu zůstat prázdné.

Kód řešení: Označené řádky zleva vpravo, '-' (minus) pro prázdné políčko. (V příkladu by kód řešení byl: '-AB-A--B AB-- --BA')

Dreier-Nonogramm

Návod: Některá políčka v mřížce začerněte tak, aby políčka na okraji ve správném pořadí popisovala délky za sebou jdoucích bloků černých políček: šedé políčko znamená, že délka je dělitelná 3, bílé políčko znamená, že tomu tak není. Mezi dvěma bloky musí být alespoň jedno bílé políčko.

Kód řešení: Označené řádky zleva vpravo; 0 pro prázdná políčka a 1 pro černá políčka. (V příkladu by kód řešení byl: '101100 000111')

zpět na všechna počáteční písmena

Theme by Danetsoft and Danang Probo Sayekti inspired by Maksimer