Croco-puzzle: Slovníček: A

(naposledy aktualizováno 23. 11. 2016)

zpět na všechna počáteční písmena

AB-Abstände

    

Návod: Do tabulky zapište písmena A a B tak, aby se v každém řádku a v každém sloupci každé písmeno vyskytovalo právě jednou. Čísla na pravém okraji udávají součet čísla sloupce, v němž se nachází A, a vzdálenosti mezi A a B v daném řádku. Stejně tak čísla na spodním okraji udávají číslo řádku písmena A a vzdálenost mezi A a B v daném sloupci.

Kód řešení: Označené řádky zleva vpravo., '-' pro prázdné políčko. (V příkladu by kód řešení byl: 'A--B -BA-')

ABC-Box mit Doppelhinwiesen (ABC-Box s dvojími popisky)

Návod: Do každého pole diagramu vepište jedno z uvedených písmen. Písmena na okraji udávají správné pořadí písmen v příslušném řádku nebo sloupci. Stejná písmena následující za sebou jsou při tom uvedena pouze jednou. Je-li na okraji otazník nebo číslo, není známo, které písmeno na dané místo patří; číslo však udává, kolikrát se na příslušném místě vyskytuje stejné písmeno.

Pozor: Každý ze zadaných údajů je uveden dvakrát (kromě otazníků). Pouze jedno ze zadání je správné, to druhé je chybné.

Kód řešení: Označené řádky zleva vpravo (bez popisků na okraji). (V příkladu by kód řešení byl: 'CBB AAB')

Buchstaben von A bis C = Písmena od A do C

ABC-Box mit überzähligen Hinweisen

    

Řeší se jako ABC-Box, navíc: V každém řádku a v každém sloupci je právě jeden údaj navíc. O který údaj se jedná, je nutno vyzkoumat, a není to vždy jednoznačné.

Abknickende Bahnhöfe

    

Návod: Do tabulky zakreslete okružní cestu, která prochází vodorovně nebo svisle středy políček a všemi políčky projde. Na označených místech se okružní cesta kříží, ale nikde jinde. V políčkách s čísly musí cesta odbočovat. Okružní cesta musí čísly procházet ve vzestupném pořadí.

Kód řešení: Označené řádky zleva vpravo: L pro políčko, kde se odbočuje, I pro políčko, kterým cesta prochází rovně, a X pro křižovatku. (V příkladu by kód řešení byl: 'ILXLLLI LLLILLL')

Abstandsgebiete

    

Návod: Tabulku rozložte na území tak, aby se v každém území nacházelo maximálně jedno číslo, které udává počet políček v území. Čísla na okraji udávají vzdálenosti mezi hranicemi území v daném řádku nebo sloupci, nemusí však být uvedena ve správném pořadí. Několik čísel je při tom nahrazeno otazníky. Není-li na okraji nic, nejsou údaje pro daný řádek či sloupec známy.

Kód řešení: Označené řádky zleva vpravo: Pro každý segment velikost příslušného území, ke kterému segment patří. V případě vícemístných čísel platí pro kód řešení zásadně, že se zadává pouze poslední číslice.  (V příkladu by kód řešení byl: '2666 3333')

Achtelwenden

Návod: Do tabulky zakreslete uzavřenou cestu, která prochází každým políčkem právě jednou, a to vodorovně, svisle nebo diagonálně. Cesta se může křížit. Čísla v políčkách udávají, jaký úhel cesta v daném políčku tvoří: 1 znamená 45°, 2 - 90°, 3 - 135° a 4 - 180°.

Kód řešení: Pro každou označenou vodorovnou čáru počet, kolikrát cesta prošla přes tuto čáru (v příkladu by kód řešení byl '4 2')

Achterbahn (Horská dráha)

Návod: Do mřížky zakreslete uzavřenou horskou dráhu. Čísla na okraji udávají, kolik políček s čarami uvedeného typu se nachází v daném řádku či sloupci. Tvary čas se při tom smějí otáčet.

Kód řešení: Označené řádky zleva vpravo; L pro políčka, v nichž dráha odbočuje, I pro políčka, kterými dráha prochází rovně, X pro políčka, v niž dráha odbočuje dvakrát a – pro prázdná políčka. (V příkladu by kód řešení byl: 'LXXIL -ILL-')

Afternoon skyscrapers

Návod: Do každého políčka zaneste mrakodrap o výšce 1 až n tak, aby se v každém řádku a každém sloupci každá výška vyskytovala právě jednou. n při tom odpovídá počtu sloupců v tabulce. Silné čáry v tabulce udávají, že při dopadu světla pod úhlem 45° zleva resp. zespodu ve vztahu k tabulce stojí příslušný dům ve stínu. Chybí-li silná čára, dům nestojí ve stínu.

Kód řešení: Označené řádky zleva vpravo. (V příkladu by kód řešení byl: '54321 21435')

Akari

Návod: Do políček zakreslete žárovky tak, aby osvětlovaly všechna bílá pole. Žárovky při tom svítí vodorovně a svisle, a sice vždy až k okraji mřížky nebo k nejbližšímu černému políčku. Žárovky se nesmějí vzájemně osvětlovat. Čísla v políčkách udávají, kolik vodorovně a svisle sousedících políček obsahuje žárovku.

Kód řešení: Pro každý řádek shora dolů počet žárovek v daném řádku. (V příkladu by kód řešení byl: '111212')

Angler (Rybáři)

Návod: Čísla vně tabulky představují rybáře. Do tabulky zakreslete rybářské vlasce tak, aby od každého rybáře vycházel jeden. Vlasce procházejí vždy vodorovně nebo svisle středem políčka a každý vlasec končí u ryby. Každé rybě musí být přiřazen právě jeden vlasec. Čísla udávají počet políček obsazených vlascem, a to včetně políčka s rybou. Každým políčkem může procházet maximálně jeden vlasec. Některá políčka mohou zůstat volná.

Kód řešení: Označené řádky zleva vpravo; K pro políčka, v nichž vlasec odbočuje, G pro políčka, jimiž vlasec prochází rovně a - (pomlčka) pro všechna ostatní políčka (prázdná a obsazená rybami). (V příkladu by kód řešení byl: '-KGG GKK-')

Aquarium (akvárium)

Úloha: Některá políčka naplňte vodou tak, aby čísla na okraji udávala, kolik políček v daném řádku či sloupci obsahuje vodu. Políčka v rámci jednoho silně ohraničeného území se při tom musí naplňovat zdola nahoru. V rámci jednoho území musí být políčka ležící ve stejném řádku buď všechna naplněná nebo všechna prázdná.

Obsluha myší:

1. kliknutí černé políčko

2. kliknutí bílé políčko (označené křížkem)

3. kliknutí vymazání obsahu políčka

Obsluha pomocí klávesnice:

#, * a Q: černé políčko

-, / a W: bílé políčko (označené křížkem)

mezera: vymazání obsahu pole.

Araf

Návod: Rozdělte tabulku podél čar do bloků tak, aby každý blok obsahoval právě dvě čísla, přičemž jedno z nich bude menší a jedno větší než počet políček v bloku..

Kód řešení: Pro označené řádky zleva vpravo počet políček mezi hranicemi bloku. (V příkladu by kód řešení byl: '1211 41')

Atomanziehung (přitahování atomů)

    

Návod: Každý kroužek posuňte vodorovně nebo svisle o tolik políček, kolik udává číslo v kroužku. Vždy jeden černý a jeden bílý kroužek v políčkách, která sousedí vodorovně, svisle nebo diagonálně, tvoří molekulu. Molekuly se nesmí vzájemně dotýkat, ani diagonálně.

Kód řešení: Označené řádky zleva vpravo: O pro bílý kroužek, , X pro černý kroužek a – pro prázdné políčko.(V příkladu by kód řešení byl: 'XO-X- ---O-')

Außen-Knapp-Daneben-Rundweg

Návod: Podél tečkovaných čar zakreslete uzavřenou cestu, která nemusí procházet všemi body mřížky. Čísla v políčkách udávají, kolik ze sousedních hran se na tuto cestu použije. Čísla umístěná vně okružní cesty však mají hodnotu, která je těsně vedle, tedy o jednu vyšší nebo o jednu nižší Cesta se nesmí sama sebe dotýkat ani se křížit.

Kód řešení: Označené řádky zleva vpravo; 0 pro políčka vně okružní cesty a 1 pro políčka uvnitř cesty (v příkladu by kód řešení byl: '1010 0100')

Außensudoku

    

Návod: Do tabulky zapište čísla od 1 do n tak, aby se v každém řádku a každém sloupci čtverce i v každém tučně ohraničeném území každé číslo vyskytovalo právě jednou.

Navíc se musí na každé straně kosoúhelníka vyskytovat přesně čísla 1 až (délka strany). Mezi čísly kosoúhelníka, která spolu diagonálně sousedí, musí při tom být rozdíl minimálně 2.

Kód řešení: Označené řádky zleva vpravo. (V příkladu by kód řešení byl: '3578146237,75486312')

Ayda

     

Návod: Do tabulky zapište písmena A, D a Y tak, aby v každém řádku a v každém sloupci (s výjimkou řádků a sloupců na vnějším okraji tabulky) bylo možno přečíst zleva vpravo nebo zprava vlevo slovo AYDA. Každé políčko obsahuje maximálně jedno písmeno a políčka s pomlčkou neobsahují žádné.

Kód řešení: Kompletní označené řádky zleva vpravo, pomlčka (-) pro prázdná políčka. (V příkladu by kód řešení byl: 'ADY-A-- -A-YD-A')

zpět na všechna počáteční písmena

Theme by Danetsoft and Danang Probo Sayekti inspired by Maksimer