Croco-puzzle: Slovníček: K

(naposledy aktualizováno 5. 2. 2017)

zpět na všechna počáteční písmena

Kakuro Anti Knight

    

Návod: Úlohy vyplňte jako křížovku. Při tom používejte místo písmen číslice od 1 do 9. Popis "slova" udává součet číslic v tomto "slově" V rámci jednoho "slova" se nesmí žádná číslice vyskytovat dvakrát. Není-li uveden popis, není součet číslic znám. Zapsaná čísla, která jsou od sebe vzdálená na skok šachového koně (pohyb o jedno políčko vodorovně nebo svisle, poté o dvě políčka ve směru kolmém k původnímu pohybu), musí být rozdílná.

Kód řešení: Označené řádky zleva vpravo bez zadaných čísel (V příkladu by kód řešení byl: '394 718')

Kakuro-Ex

    

Návod: Tabulku vyplňte jako křížovku. Přitom používejte místo písmen číslice od 1 do 9. Popis "slova" udává součet číslic v tomto "slově". V jednom "slově" se nesmí žádné číslo vyskytovat dvakrát. Není-li popis k dispozici, není znám. Jednotlivá políčka mohou zabírat i několik řádek či sloupců.

Kód řešení: Označené řádky zleva vpravo bez zadaných čísel. (V příkladu by kód řešení byl: '3981726').

Kapseln

Návod: Do tabulky zapište číslice od 1 do 5 tak, aby v každém území bylo každé číslo právě jednou a aby se stejná čísla nedotýkala, a to ani diagonálně.

Kód řešení: Vyznačené řádky zleva vpravo. (V příkladu by kód řešení byl: '241315 254315')

Kaputte Bahnhöfe (zničená nádraží)

Návod: Některá políčka s čísly začerněte tak, aby se následně v mřížce vyskytovalo každé z čísel právě jednou. Pak do mřížky zakreslete okružní cestu, probíhající vodorovně a svisle od jednoho středu políčka ke druhému, která prochází všemi nezačerněnými políčky. Cesta se kříží na vyznačených místech, ale nikde jinde. Políčky s čísly musí cesta procházet rovně. Okružní cesta prochází jednotlivými čísly ve vzestupném pořadí.

Kód řešení: Označené řádky zleva vpravo; L pro políčko s odbočením, , I pro políčko, kterým cesta prochází rovně, X pro křižovatku a – (pomlčka) pro začerněné políčko. (V příkladu by kód řešení byl: 'LLLILI LXL--I')

Kariertes Fillomino (Kárované fillomino)

   

Návod: Rozdělte mřížku na několik území a do každého políčka vepište číslo. Čísla uvnitř jednoho území musí být stejná a musí odpovídat počtu políček v daném území. Stejně velká území se při tom nesmí dotýkat vodorovně ani svisle. Diagonálně se však dotýkat smějí. Čísla zadaná v mřížce mohou patřit ke stejnému území. Naopak mohou být v mřížce také území, z nichž ještě není známo žádné číslo, a tato území mohou být i větší než je největší zadané číslo. Poté začerněte některá území tak, aby území, která jsou vodorovně nebo svisle spojena, neměla stejnou barvu. (Až na možnost záměny barev je zabarvení jednoznačné.)

Kód řešení: Označené řádky zleva vpravo.1) (V příkladu by kód řešení byl: '22222 22662')
1) V případě vícemístných čísel platí pro kód řešení zásadně, že se zadává pouze poslední číslice.

Kariertes Fillomino, knapp daneben

    

Návod: Řeší se stejně jako úloha Kariertes Fillomino. Navíc platí toto:

Všechna zadaná čísla jsou těsně vedle, to znamená, že jsou buď o jednu menší nebo o jednu větší než číslo, které tam skutečně leží. Čísla nesmí být menší než 1.

Kód řešení: Označené řádky zleva vpravo (skutečné velikosti území). V případě vícemístných čísel platí pro kód řešení zásadně, že se zadává pouze poslední číslice. (V příkladu by kód řešení byl: '151 225')

Kleiner-Rechtecke

     

Návod: Rozdělte tabulku podél nakreslených čar na čtyřúhelníky tak, aby každý čtyřúhelník obsahoval právě jedno políčko s šipkami a každé políčko patřilo právě do jednoho čtyřúhelníku. Šipky ukazují ve směru nejkratší strany daného čtyřúhelníku.

Kód řešení: Pro označené řádky zleva vpravo počet políček, která patří ke stejnému území.1) (V příkladu by kód řešení byl: '32 212')  1) V případě vícemístných čísel platí pro kód řešení zásadně, že se zadává pouze poslední číslice.

Kometa

Návod: Do mřížky umístěte několik hvězd tak, aby v každém řádku, v každém sloupci a každém tučně ohraničeném území byla právě jedna hvězda a aby se hvězdy vzájemně nedotýkaly, a to ani diagonálně. Pak nakreslete okružní cestu procházející všemi zbývajícími prázdnými políčky vodorovně nebo svisle od jednoho středu pole ke druhému.

Kód řešení: Oba vyznačené řádky. L pro políčka, v nichž cesta zahýbá, I pro políčka, jimiž prochází rovně a x pro políčka s hvězdou. (V příkladu by kód řešení byl: 'IXLIL XLILI')

Kompass

Návod: Rozložte mřížku podél čárkovaných linií na jednotlivé bloky tak, aby v každém bloku bylo jedno pole se zadanými čísly. Horní číslo při tom udává, kolik polí tohoto bloku se nachází nad polem s čísly, pravé číslo udává, kolik polí tohoto bloku se nachází vpravo, a tak dále. Pole ležící vpravo od pole s čísly a nad ním, se při tom počítají do obou čísel. I toto platí podobně pro ostatní oblasti.

Kód řešení: Pro označené řádky zleva vpravo počet polí mezi hranicemi bloku. (V příkladu by kód řešení byl: '221 113')

Koralle mit Doppelsternen

    

Návod: Některá políčka v tabulce začerněte tak, aby při tom vznikl korál. Korál je souvislý, neuzavírá v sobě žádné bílé oblasti a neobsahuje černé oblasti 2x2. Nyní do některých ze zbývajících políček zakreslete hvězdy tak, aby byly v každém řádku a každém sloupci právě dvě hvězdy a aby se žádné dvě hvězdy nedotýkaly, ani diagonálně.

Čísla na okraji udávají délky souvislých bloků složených z políček korálu a vzdálenost mezi oběma hvězdami, nemusí to však být nutně ve správném pořadí. Mezi dvěma bloky musí být alespoň jedno prázdné políčko nebo hvězda.

Kód řešení: Oba označené řádky zleva vpravo: X pro hvězdu, 1 pro korál, 0 pro prázdné políčko. (V příkladu by kód řešení byl: 'X1X111111 11110X1X0')

Koriolis

    

Návod: Do prázdných bílých políček zapište čísla ze zadaného rozsahu (obvykle 1 až velikost mřížky) tak, aby se na žádném řádku ani v žádném sloupci žádné číslo nevyskytovalo vícekrát. Vpisovaná čísla se při tom musí ve směru dovnitř labyrintu zvětšovat. Čísla zadaná v šedých políčkách udávají součet následujícího bloku čísel.

Kód řešení: Označené řádky zleva vpravo: - pro šedá políčka. (V příkladu by kód řešení byl: '513642 -245--')

Kreis-Tapa (Kroužková tapa)

    

 

Návod: Vyplňte některá z prázdných políček černými a bílými kroužky tak, aby všechna pole s kroužky byla vodorovně a svisle propojená, kroužky stejné barvy spolu nesousedily a žádná oblast o velikosti 2x2 políčka nebyla zcela zaplněna kroužky.

Čísla udávají, kolik kroužků je v políčkách, která s popsaným políčkem sousedí vodorovně, svisle nebo diagonálně: každé číslo odpovídá skupině vodorovně a svisle propojených políček s kroužky, několik skupin je při tom odděleno jedním či více prázdnými políčky nebo políčky s čísly. Čísla s bílým podkladem při tom udávají počet bílých kroužků v dané skupině, čísla s černým pozadím počet černých kroužků.

Kód řešení: Označené řádky zleva vpravo, 1 pro políčka s kroužkem a 0 pro prázdná políčka a políčka s čísly. (V příkladu by kód řešení byl: '111101 101101')

Kreuzfahrt

    

Návod: Políčka s čísly propojte s kroužky tak, aby všechna spojení procházela vodorovně a svisle a aby čísla udávala délku cesty ke kroužku. Do každého políčka s kroužkem musí vstupovat alespoň jedna cesta.

Kód řešení: Označené řádky: L pro odbočku, I pro rovný průběh, - pro prázdné políčko, kroužek nebo políčko s číslem. (V příkladu by kód řešení byl: '-IL- -L-L')

Kreuzzahlrätsel

Návod: Vyplňte políčka tabulky čísly od 0 do 9 tak, aby všechny popisy pod úlohou byly správné. (Přitom nemusí být k uveden popis ke každému číslu.) Žádné číslo nezačíná nulou.

Zkratka AW znamená A-vodorovně a AS znamená A-svisle; analogicky pro ostatní písmena.

V úloze se mohou vyskytovat následující popisy. Při tom je třeba tři tečky nahradit odpovídající zkratkou a x může v každém popisu představovat jiné číslo:

  • P = prvočíslo (vyskytují se pouze dvoumístná)
  • x2 = druhá mocnina
  • x3 = třetí mocnina
  • r(...) = obrácená hodnota (Obrácená hodnota čísla je toto číslo napsané v opačném směru. (Proto také nemůže být poslední cifra čísla ... nula.) Příklad: Obrácená hodnota čísla 1263 je 3621.)
  • qs(...) = součet řady čísel ...
  • qp(...) = součin řady čísel ...
  • x * ... = násobek čísla... (může to být i stejné číslo)
  • ... + ... = součet
  • ... * ... = součin

Kód řešení: Označené řádky zleva vpravo. (V příkladu by kód řešení byl: '611 512')

Kropkis großer Bruder (starší brácha od kropek)

     

Návod: Do tabulky zapište čísla od 1 do n tak, aby se každé číslo vyskytovalo v každém řádku a každém sloupci právě jednou. Je-li mezi dvěma políčky černý kroužek, musí být jedno z obou čísel přesně trojnásobkem druhého. Bílý kroužek naproti tomu znamená, že jedno ze dvou čísel v těchto políčkách musí být přesně o tři větší než druhé. Pokud mezi dvěma políčky není žádný kroužek, nesmí zde platit žádná z těchto vlastností.

Kód řešení: Označené řádky zleva vpravo. (V příkladu by kód řešení byl: '625341 214536')

Kuromasu

Návod: Začerněte některá z prázdných políček tak, aby žádná dvě černá políčka spolu vodorovně ani svisle nesousedila a aby všechna bílá políčka byla navzájem spojena. Čísla v políčkách udávají, kolik políček lze vidět z tohoto pole ve vodorovném a svislém směru. Políčko s číslem se při tom také počítá.

Kód řešení: Označené řádky zleva vpravo; 0 pro prázdná políčka a políčka s čísly, 1 pro začerněná políčka. (V příkladu by kód řešení byl: '00100 00010')

Kurotto

Návod: Začerněte některá prázdná políčka. Tím vzniknou oblasti vodorovně a svisle souvisejících černých polí. Čísla v kroužcích udávají součet velikostí vodorovně a svisle sousedících oblastí.

Kód řešení: Označené řádky zleva vpravo; 0 pro prázdná políčka a políčka s čísly, 1 pro černá políčka. (V příkladu by kód řešení byl: '00011 10110')

zpět na všechna počáteční písmena

Theme by Danetsoft and Danang Probo Sayekti inspired by Maksimer