Croco-puzzle: Slovníček: S

(naposledy aktualizováno 5. 2. 2017)

zpět na všechna počáteční písmena

Sackbahnhöfe (nádraží se slepou kolejí)

Návod: Zakreslete do mřížky okružní cestu, z níž odbočují cesty k nádraží (slepá kolej). Cesta vede vodorovně a svisle od jednoho středu pole k druhému a prochází všemi políčky. Okružní cesta se kříží na vyznačených místech, nikde jinde. Políčky s čísly (nádražími) musí cesta procházet rovně. V jednom z políček sousedících s nádražím kolej končí. Ve druhém sousedícím políčku se cesta větví do dvou stran. Z jednoho políčka nelze odbočit ke dvěma nádražím. Cesta prochází nádražími ve vzestupném pořadí.

Kód řešení: Označené řádky zleva vpravo; L pro políčka, kde cesta zahýbá, I pro políčko, kterým cesta prochází rovně, X pro křižovatku, T pro políčko, kde se cesta větví a O pro políčko se slepou kolejí. (V příkladu by kód řešení byl: 'OIIIOII LXXTLLL')

Sackgassen-Tapa (Tapa a slepé uličky / konce)

Návod: Některá prázdná políčka začerněte tak, aby všechna černá políčka vodorovně a svisle souvisela, žádná oblast o velikosti 2x2 políčka nebyla zcela začerněná a aby vzniklo právě tolik slepých uliček, kolik je uvedeno pod úlohou. Políčka s čísly se nesmí začernit. Čísla udávají, kolik ze sousedních políček (políček sousedících s očíslovaným polem vodorovně, svisle nebo diagonálně) je začerněno: každé číslo odpovídá skupině vodorovně a svisle propojených černých políček, několik skupin je při tom odděleno jedním nebo několika bílými políčky. Umístění a pořadí čísel v políčku při tom nejsou důležité.

Kód řešení: Označené řádky zleva vpravo; 0 pro prázdná políčka a políčka s čísly, 1 pro černá políčka. (V příkladu by kód řešení byl;: '100001 000101')

Schere-Stein-Papier (Kámen-nůžky-papír)

    

Návod: Rozdělte mřížku do souvislých oblastí tak, aby pro každou oblast platilo: Obsahuje dva různé symboly, z nichž jeden se v ní vyskytuje právě jednou a druhý minimálně dvakrát. Symbol s jedním výskytem při tom musí vyhrát proti druhému symbolu ve hře "Kámen-nůžky-papír": nůžky (křížek) poráží papír (čtvereček) poráží kámen (kroužek) poráží nůžky.

Kód řešení: Pro označené řádky zleva vpravo počet políček mezi hranicemi oblasti. (V příkladu by kód řešení byl: '211 121')

Schiffe versenken und Bäume (Lodě a stromy)

Návod: Začerněte vodorovně nebo svisle vedle každého stromu políčko, které k němu patří. Černá políčka tvoří flotilu, která je vyobrazena pod úlohou. Lodě se nesmějí dotýkat, a to ani diagonálně. Čísla na okraji udávají, kolik políček je nutno v příslušném řádku nebo sloupci začernit.

Kód řešení: Označené řádky zleva vpravo: 1 pro černá políčka, 0 pro vše ostatní. (V příkladu by kód řešení byl: '11001 10001')

Schiffopia

     

Návod: Umístěte zadanou flotilu do tabulky tak, aby se lodě vzájemně nedotýkaly, a to ani diagonálně. Šipky udávají, kterým směrem (pouze vodorovně a svisle) lze najít nejbližší políčko, obsazené lodí. Je-li od daného políčka několik lodí ve stejné vzdálenosti, obsahuje dané políčko šipky ukazující do všech příslušných směrů.

Kód řešení: Označené řádky zleva vpravo, 1 pro políčka s lodí, 0 pro prázdná políčka. V příkladu by kód řešení byl: '01110 00101')

Schlangengrube (Hadí díra)

Návod: Zakreslete do úlohy hady zadané délky (zadání je pod tabulkou – Schlangenlänge) tak, aby se hadi nedotýkali sami sebe ani jiných hadů, a to ani diagonálně. Čísla na okraji udávají, kolik polí daného řádku nebo sloupce je obsazeno hady. Od každého hada jsou zadány hlava a ocas.

Kód řešení: Označené řádky zleva vpravo; 0 pro prázdná políčka, 1 pro políčka obsazená hadem. (V příkladu by kód řešení byl: '111001 100001')

Schwarze Löcher (černé díry)

Návod: Do některých polí zakreslete černé díry tak, aby se nikde vzájemně nedotýkaly, ani diagonálně. Čísla v políčkách udávají součet gravitace v daném políčku. Při tom každá černá díra působí na osm sousedních políček gravitační silou 4, na další nejbližší políčka (vodorovně, svisle i diagonálně) gravitační silou 2 a na dalších 8 políček gravitační silou 1. Gravitace působí i skrz jiné černé díry.

Kód řešení: Shora dolů pro každou řádku počet černých děr. (V příkladu by kód řešení byl: '21020')

Schwarzlöcher mit Doppelhinweisen (Černé díry s dvojími popisky)

Návod: Do některých polí zakreslete černé díry tak, aby se nikde vzájemně nedotýkaly, ani diagonálně. Čísla v políčkách udávají součet gravitace v daném políčku. Při tom každá černá díra působí na osm sousedních políček gravitační silou 4, na další nejbližší políčka (vodorovně, svisle i diagonálně) gravitační silou 2 a na dalších 8 políček gravitační silou 1. Gravitace působí i skrz jiné černé díry.

Pozor: Každý údaj je uveden dvakrát. Vždy jen jeden z údajů je správný, druhý je chybný.

Kód řešení: Shora dolů pro každou řádku počet černých děr. (V příkladu by kód řešení byl: '10203')

Seitenlängen-Zerlegung

     

Návod: Rozdělte tabulku podél nakreslených čar na pravoúhlá území tak, aby každé území obsahovalo právě jedno číslo, které udává jednu z délek stran daného čtyřúhelníka.

Kód řešení: Pro označené řádky zleva vpravo počet políček, která patří ke stejnému území.1) (V příkladu by kód řešení byl: '122 14')

Sieben Zwerge (Sedm trpaslíků)

Návod: Úloha se skládá ze sedmi dílčích úloh – Doppelblock, Fillomino, Hitori, Hochhausrätsel (mrakodrapy), Japanische Summen (s čísly od 1 dos 4), Kropki a Rundweg (ploty), přičemž není známo, která tabulka patří ke které úloze. V tabulkách byla některá čísla nahrazena písmeny, přičemž stejná písmena nahrazují stejná čísla, ale rozdílná písmena nemusí nutně nahrazovat různá čísla. Příklad je tvořen pouze úlohami Fillomino, Hochhäuser (mrakodrapy) a Kropki. Příklad se všemi sedmi druhy úloh najdete v Runde 5 der Logic Masters 2011.

Kód řešení: Hodnoty písmen v abecedním pořadí. (V příkladu by kód řešení byl: '3 3 2')

Sikaku

Návod: Rozdělte tabulku podél čar mřížky do obdélníkových nebo čtvercových území tak, aby každé území obsahovalo právě jedno číslo, které udává, z kolika políček se dané území skládá.

Kód řešení: Pro označené řádky zleva vpravo počet políček, náležejících do stejného území. (V příkladu by kód řešení byl: '311 131')

Sikaku-Inseln-Permakultur

    

Návod: Mřížku rozdělte na úlohu Sikaku a úlohu Inseln tak, aby každé políčko patřilo buď k jedné nebo druhé úloze a aby obě úlohy byly ortogonálně spojené.

Pak vyřešte Sikaku a Inseln podle známých pravidel.

Kód řešení: Označené řádky zleva vpravo: Pro každé políčko číslo, udávající velikost daného ostrůvku nebo obdélníku a X pro políčka, obsahující vodu. (V příkladu by kód řešení byl: '788882 777X33')

Slowakische Summen

    

Návod: Do některých políček zapište čísla 1-n tak, aby se každé číslo vyskytovalo v každém řádku a v každém sloupci právě jednou. Čísla v orámovaných políčkách udávají součet číslic v políčkách, která s nimi diagonálně sousedí. Tečky udávají, kolik ortogonálně (vodorovně nebo svisle) sousedících políček je obsazeno číslicí.

Kód řešení: Označené řádky zleva vpravo kompletně. Minus (-) pro prázdná políčka a políčka s popisem. (V příkladu by kód řešení byl: '3-12- -13- 2')

Sonnenblume (slunečnice)

Návod: Zadaná čísla zapište do prázdných políček slunečnice tak, aby čísla uvnitř slunečnice byla vždy přesně součtem čísel v šesti sousedních políčkách.

Kód řešení: Prostřední sloupec shora dolů. (V příkladu by kód řešení byl: '-70 -27 -1 -43 -73')

Sonnenbrillen-Fillomino (Fillomino se slunečními brýlemi)

    

Návod: Diagram rozdělte s výjimkou políček s můstkem na oblasti a do každého políčka zapište číslo. Čísla v jedné oblasti musí být všechna stejná a musí odpovídat počtu políček v dané oblasti. Oblasti o stejné velikosti se nesmějí vodorovně ani svisle dotýkat, diagonálně však ano. Zadaná čísla mohou patřit ke stejné oblasti a v diagramu mohou být oblasti, z nichž ještě není známo žádné číslo. V diagramu se mohou vyskytovat i větší čísla, než zadaná.

Některá pole obsahují spojovací můstek brýlí; obě oblasti (čočky), k nimž směřují konce můstku, musí být symetrické vzhledem k ose můstku. Jedna čočka nemůže být spojena s více než jedním koncem můstku.

Kód řešení: Označené řádky zleva vpravo, bez můstků. V případě vícemístných čísel platí pro kód řešení zásadně, že se zadává pouze poslední číslice.  (V příkladu by kód řešení byl: '33141 333221')

Statue Park (Sochy v parku)

Návod: Začerněte některá políčka tak, aby vznikla předem zadaná pentomina, přičemž je dovoleno je otáčet a zrcadlově obracet. Pentomina se nesmějí vzájemně vodorovně ani svisle dotýkat. Políčka s černým kroužkem patří k pentominu, políčka s bílým kroužkem k pentominu nepatří. Všechna bílá políčka musí být vodorovně a svisle propojena.

Kód řešení: Označené řádky zleva vpravo; 0 pro bílá políčka, 1 pro černá políčka. (V příkladu by kód řešení byl: '001110 001011')

Sternendeuter

Návod: Do mřížky zakreslete vodorovné, svislé a dvojité šipky tak, aby na každou hvězdu ukazovala právě jedna šipka. Mezi šipkou a hvězdou musí být všechna políčka prázdná. Dvojité šipky při tom vždy ukazují do dvou protilehlých směrů. Políčka se šipkami se nesmí vodorovně ani svisle dotýkat, diagonální kontakt je povolen.

Kód řešení: Pro každý řádek počet dvojitých šipek. (V příkladu by kód řešení byl: '1010')

Sterntaler

    

Návod: Do některých prázdných políček zakreslete hvězdu tak, aby na každou hvězdu ukazovala alespoň jedna šipka a také aby každá šipka ukazovala na nějakou hvězdu. Čísla na okraji udávají, kolik hvězd je v daném řádku či sloupci. Pokud číslo na okraji chybí, je počet hvězd v daném řádku či sloupci neznámý.

Pak v každém řádku a v každém sloupci zakroužkujte jednu hvězdu tak, aby se zakroužkované hvězdy vzájemně nedotýkaly, a to ani diagonálně.

Kód řešení: Označené řádky zleva vpravo.: O pro zakroužkované hvězdy, X pro hvězdy bez kroužku, - ostatní.  (V příkladu by kód řešení byl: '--O-- --XXO')

Suche-der-9-Sudoku (hledání devítek)

     

Návod: Do tabulky zapište čísla od 1 do 9 tak, aby se v každém řádku, v každém sloupci a každém silně orámovaném území každé číslo vyskytovalo právě jednou. Šipky ukazují na číslici 9 a číslo v políčku se šipkou udává, jak daleko je devítka vzdálena.

Kód řešení: Označené řádky zleva vpravo. (V příkladu by kód řešení byl: '256143 143526')

Suguru

    

Návod: Do každého silně ohraničeného území zapište číslice od 1 do n tak, aby se stejné číslice nedotýkaly, a to ani diagonálně. n je počet polí daného ohraničeného území.

Kód řešení: Označené řádky zleva vpravo.1) (V příkladu by kód řešení byl: '24231 24634')

1) V případě vícemístných čísel platí pro kód řešení zásadně, že se zadává pouze poslední číslice.

Summenbild-Rundweg

Návod: Podél tečkovaných čar nakreslete uzavřenou cestu (ohradu), která nemusí procházet všemi body mřížky. Čísla na okraji udávají ve správném pořadí počty hran, které (v daném sloupci nebo řádku) ohraničují vždy souvislý útvar políček tvořících vnitřek ohrady.

Kód řešení: Označené řádky zleva vpravo; 0 pro políčka mimo ohradu, 1 pro políčka uvnitř ohrady. (V příkladu by kód řešení byl: '00101 10111')

Summon

Návod: Do každé silně orámované oblasti zapište čísla od 1 do n (podle údaje pod úlohou). Stejná čísla se nesmějí dotýkat, a to ani diagonálně. Související políčka v řádcích nebo sloupcích představují při čtení zleva vpravo resp. shora dolů jedno- nebo několikaciferná čísla. Poznámky kolem mřížky udávají součet čísel v daném řádku či sloupci.

Kód řešení: Označené řádky zleva vpravo, místo prázdných políček minus (-)1)

V příkladu by kód řešení byl: '3-2- 2-13')

1) V případě vícemístných čísel platí pro kód řešení zásadně, že se zadává pouze poslední číslice.

zpět na všechna počáteční písmena

Theme by Danetsoft and Danang Probo Sayekti inspired by Maksimer