Dlouhodobá soutěž: Technické záležitosti

266 odpovědí [Poslední]
Veronika
Offline
Připojen: 2014-04-13
Mocniny

Zdravim, v lahkej ulohe Mocniny tento tyzden, myslim si ze by mal byt stvorcek aj pri cisle 32, kedze je to piata mocnina cisla 2.

kousek-nebe
Offline
Připojen: 2012-05-27
Dlouhodobá soutěž - světový rekord

Prosím všechny dlouhodobáky, abyste si nezapomněli před začátkem luštění úloh pro tento týden zapnout stopky. Obě úlohy splňují podmínky pravidel rekordního sudoku, které spatřilo světlo světa poprvé při Mistrovství Slovenska v sudoku v roce 2008.
Kdo ví, třeba by zrovna váš čas mohl být ten rekordní ... ;-)

Pavel Kalhous
Offline
Připojen: 2014-03-07
Sloupy - technicka

Ahoj, nejak mi tam chybela poznamka, ze se cesta navzajem nekrizi.

KrtekHonza
Offline
Připojen: 2011-11-25
Opakované odpovědi v dlouhodobé

Nepopulární brzdící opatření v dlouhodobé soutěži bylo odstraněno. Pokud na nějaký problém ještě někdo narazíte, dejte vědět. Díky!

hroch
Offline
Připojen: 2017-12-16
20 bodů

Děkuji, ale minulý týden jsem řešení zapomněl odeslat, přestože jsem úlohy v letadle cestou na dovolenou do Indonésie vyřešil, takže těch 20 bodů bohužel jen tak nezopakuji.

Lubomír

jzverina
Offline
Připojen: 2012-03-19
odeslani vysledku

DS jsem sice prestal hrat, ale pamatuju si ze se mi to stalo parkrat taky, vedel jsem ze uz davno ten cas uplynul ale porad to neslo znovu zadat, a to jsem zkousel otevrit jinej prohlizec apod. Dobre to maji na LMI, kde lze refreshovat vysledky jednou za 10 minut, a zobrazuje to kolik zbyva minut.

Jinak chtel jsem Vam pane Hrochu poblahoprat k 20 bodum, mne se to nikdy nepovedlo tech 10 tydnu dohrat v kuse!

Nekra
Offline
Připojen: 2014-03-04
Limit na odpověď

Kupodivu se mi to stalo taky (zapomněl jsem o odpovědi dát jednu cifru), i když na ten limit mám jiný názor:

1) (Limit obecně) - Domnívám se, že to má sloužit jako "pojistka", aby někdo (třeba s pomocí programu?) nezkoušel odpovědní kód uhodnout hrubou silou, ale aby úlohu luštil (pokud by to zkusil, má to alespoň ztížené tím, že nemůže poslat spousty odpovědí během krátké chvíle).

2) (Doba limitu) - Uvedení, kolik je onen časový limit (v případě, že odpovídá skutečnosti) považuji za dobré, řešitelé pak alespoň vědí, kdy ještě nemá smysl posílat další odpověď.
V souvislosti s hrochovou připomínkou jsem pro, aby byla uváděna skutečná délka limitu (pokud to nebyla ojedinělá chyba a je to 15 minut, tak uvádět 15 minut a ne 6 minut).

cezar
Offline
Připojen: 2011-12-09
jsem taky pro zrušení toho

jsem taky pro zrušení toho limitu, právě jsem v odpovědi dal o jedno číslo míň a teď budu jako osel čekat 6 minut, alespoň jsem odeslal tu těžkou, myslel jsem že to kontroluje počet čísel ? , ale odešlo jich jen 9....

pneumama
Offline
Připojen: 2015-09-23
Opravy chybné odpovědi

Já osobně jsem pro, také dělám časté překlepy.

KrtekHonza
Offline
Připojen: 2011-11-25
Opravy chybné odpovědi

Dobrý den!

Když jsme před pěti lety dlouhodobou soutěž spouštěli, dokonce jsme nastavili limit pro nové odpovídání na hodinu. Domnívali jsme se, že by mohl někdo opakovaným zadávání kódů zkoušet najít řešení nebo nám zahlcovat server. Zpětně nahlíženo to bylo hodně neadekvátní, dlouhodobá soutěž je záležitost hrstky nadšenců a chápu to tak, že odevzdání řešení do systému je jen druhý krok, možná méně podstatný, všem jde především o to si zaluštit a úlohu zdolat.

S tímto prozřením jsme po jisté době a sérii stížností zkrátili limit z 60 na 6 minut. Jestli Vám to bránilo odevzdat nové řešení déle, mělo by se jednat jen o technické nedopatření. (Systém samozřejmě není tak chytrý, aby poznal, jak malý nebo velký překlep uděláte; pouze porovnává dva řetězce.) Po domluvě s programátorem střev té webové stránky by zřejmě nebyl zásadní problém to odkladné opatření úplně odstranit. Co myslíte, pravidelní hráči, je to přežitek a dejme to pryč?

S pozdravem, Honza Novotný

hroch
Offline
Připojen: 2017-12-16
Opětovné odeslání

Píšete, že po chybném odeslání je možné odpověď znovu odeslat po 6 minutách. Měl jsem tam jen drobný překlep a musel jsem čekat asi 15 minut. Už jsem starší pán a taky bych se nemusel dočkat.

Lubomír

hroch
Offline
Připojen: 2017-12-16
Rostoucí dílky

Dobrý den,

ta orientace šipek v úloze "Rostoucí dílky" je matoucí, připomínají matematický symbol pro větší/menší, kde zobáček ukazuje na MENŠÍ číslo.

Jinak ta malá úloha je celkem pěkná, u velké budu asi nucen tipovat.

S pozdravem

Ing. Hroch

kousek-nebe
Offline
Připojen: 2012-05-27
znásobená oblaka

Zdravím dlouhosoutěžáky :-), byl jsem upozorněn na neomalenost zadání úlohy znásobené oblaka, se kterou můžete tento týden trávit hezké chvíle v dlouhodobé soutěži. V textu zadání je napsáno následující: "Čísla okolo tabulky udávají součin velikostí všech oblaků v příslušném řádku či sloupci." Pokud se ale v příslušném řádku či sloupci nachází méně než dvě oblaka, není tak zajištěna přítomnost alespoň dvou činitelů tvořící součin a trochu to hapruje. :-)

Takže se omlouvám za případné prostoje v luštění a za sebe říkám, že pokud by se v řádku či sloupci žádný oblak nenacházel, bude číslem uvedeným na okraji nula, pokud se v řádku či sloupci nachází oblak jeden, bude číslem uvedeným na okraji počet polí, který tento jediný oblak tvoří.

ekomar
Offline
Připojen: 2016-05-13
kompas

Souhlasím, už 5 pokusů o zadání řešení úlohy nebylo správné, 6-tý pokus snad vyjde :) Přitom vyluštění mě zabralo max. 15 minut.

Edit: 8. pokus :)

hroch
Offline
Připojen: 2017-12-16
kompas

Uf, rozluštit odpovědní kódy bylo těžší než vyluštit úlohu. Přesto děkuji za hezké úlohy. Lubomír

KrtekHonza
Offline
Připojen: 2011-11-25
Pokoje už fungují

Řešení v databázi opraveno. Dík Davidovi za rychlou reakci!

KrtekHonza
Offline
Připojen: 2011-11-25
Pokoje

Zdá se, že systém bohužel neuznává správné řešení úlohy Pokoje v aktuálním kole Dlouhodobé soutěže. Na nápravě se pracuje. Omlouvám se.

Turrican
Offline
Připojen: 2014-07-03
Křížek v mastermind

Tak to je pak i jednodužší, než jak jsem to řešil já :-)
Možná by bylo dobré před přesunem do archivu zadání upravit a opravit číslo kola, 242 místo 238 ;-)

radoska
Offline
Připojen: 2013-02-11
křížek v mastermind

Křížek není černé kolečko. V zadání to není napsané, ale znamená to, že celá n-tice je špatná. S touto myšlenkou řešenou úlohu mi to vzalo jako dobrou.

Turrican
Offline
Připojen: 2014-07-03
Malé mastermind sudoku - možnost více řešení?

Mám problém s odesláním řešení malého mastermind sudoku. V řešení nevidím chybu (předpokládám, že křížek u posledního řádku představuje černé kolečko). Zadání jsem řešil opakovaně a pokaždé jsem došel ke stejnému výsledku. Předpokládám, že zadání chápu správně, když řešení velkého mastermind sudoku mi šlo odeslat jako správné. Není možné, že malé má víc řešení? Může mi někdo poradit?

KrtekHonza
Offline
Připojen: 2011-11-25
Star Battle - opraveno

Překlep v databázi opraven, můžete odesílat své odpovědi. Ještě jednou se omlouvám za nepozornost.

KrtekHonza
Offline
Připojen: 2011-11-25
Malý Star Battle

Ahoj! Zřejmě jsem něco pokazil při zadávání řešení do databáze u aktuálního kola. Systém neuznává správné řešení malé úlohy. Poprosil jsem admina Davida o nápravu v databázi. Prosím o trpělivost, pokud by to chvíli trvalo. (Chcete-li si zkontrolovat řešení aspoň nasucho, koukněte třeba, zda máte na obou diagonálách jedno z čísel třikrát - to by mělo být dobře.) Sorry za komplikace, Krtek

KrtekHonza
Offline
Připojen: 2011-11-25
chybka

Ano, je to tam takhle blbě, čehož jsem si všiml až se značným zpožděním. Omlouvám se. Navíc je v pdf souboru i špatně datum trvání kola. Ale troufám si tvrdit, že jsou to drobnosti, které snad nikoho nezmatou.

Turrican
Offline
Připojen: 2014-07-03
Neukazuj na devítku - chybka v zadání

V zadání je uvedeno - vepiště číslici od 1 do 3. Správně patří do 9.

KrtekHonza
Offline
Připojen: 2011-11-25
Opraveno!

Má chybka při chystání kódů byla v databázi Davidem opravena. Zkuste odevzdávat, už by to mělo fungovat. Díky za trpělivost.

(Níže zmíněná starost s větší úlohou spočívala v tom, že se zadává jeden znak za každé políčko, nestačí jedno číslo za ostrov, opakuje se tolikrát, kolikrát do sloupce zasahuje.)

Turrican
Offline
Připojen: 2014-07-03
Velký nurikabe loop

Ahoj, já zadával do řešení čísla ostrovů (u dvouciferných jednotky) a velká písmena I a L a řešení se mi v pořádku odeslalo (třeba záleží na velikosti písmen).

KrtekHonza
Offline
Připojen: 2011-11-25
Velké nurikabe

Ahoj, pošli mi tvé odpovědní kódy mailem nebo přes zprávy zde na webu.

pneumama
Offline
Připojen: 2015-09-23
Nurikabe

Omlouvám se, ale já tam nemůžu dostat ani ten větší.Řěšení mám správně.
U ostrovů jsem zkoušela zadat číslo ostrova( u dvouciferných jednotky) nebo pouze skutečný počet políček v konkrétním sloupci, ale vždy je to špatně. Nemůže mi někdo poradit?Díky

KrtekHonza
Offline
Připojen: 2011-11-25
Něco shnilého

Omlouvám se, ale u menší úlohy aktuálního týdne dlouhodobé soutěže systém neakceptuje správný odpovědní kód. Na nápravě pracujeme.

KrtekHonza
Offline
Připojen: 2011-11-25
Zlomyslnost

Tak to já náhodou vím... Děje se to proto, abych kromě tebe byl vysterován ještě já... Pak už to klidně může fungovat :-)

Nekra
Offline
Připojen: 2014-03-04
Problém s odpovědí

Mám problém s odpovědí. Po špatném zadání odpovědi ráno (počítání velké oblasti za více buněk) mi systém nechce dovolit odpovídat znovu!
Pořád tam trčí rámeček, že další pokus mohu učinit až po šesti minutách, ale ty už dávno uplynuly. Refresh (F5), ani odhlášení a opětovné přihlášení nepomáhá :(.

EDIT: Tak už to zareagovalo, v pořádku. (Sakra, proč tyhle věci zlomyslně fungují až Poté, co oznámím, že nefungují?!)

KrtekHonza
Offline
Připojen: 2011-11-25
Už :-)

Dostal jsem zprávu od Davida, že vadný odpovědní kód je v databázi opravený. A tedy řešení obou úloh aktuálního kola dlouhodobé soutěže už můžete směle odevzdávat.

KrtekHonza
Offline
Připojen: 2011-11-25
Snad brzy

O nápravu špatného kódu v databázi jsem požádal, snad to bude brzy zpracováno.

kousek-nebe
Offline
Připojen: 2012-05-27
Jak odpovídat na hexaploty - moje chyba

Ahoj všem :-),
kouknul jsem do svého autorského řešení a zkusil ho zadat do odpovědnho řádku a ono nefungovalo. Bude chybně zadané v databázi. Posílal jsem ho i s úlohou Krtkovi a bohužel jsem zapomněl na jedno číslo. Omlouvám se všem, že tu marně bojují s odesláním řešení.
Ale odpovědní kód u velké úlohy je v pořádku, můžete ho s klidem odesílat ;-)
Příjemné luštění
kousek-nebe ;-)

PS: Pro počítání buněk v jednotlivých řádcích platí, že velké buňky jsou brány v příslušném řádku jako jedna buňka. Uvedu příklad: malá úloha má celkem 7 řádků a počet buněk v jednotlivých řádcích shora dolů je (4,8,7,6,7,8,4).

PS Krtek: Lze opravit chybu v odpovědním řádku? Prosím taky o vymazání mého hodnocení velké úlohy, jestli to jde :-)

KrtekHonza
Offline
Připojen: 2011-11-25
Jak odpovídat na hexaploty

Ahoj Míšo,

přiznávám se, že jsem to zadával do systému před delší dobou a mám problém se upamatovat, jak jsem to myslel. Musím se doma podívat, možná to i nějak vyzkoušet. Zatím si schovej své řešení, do konce týdne jej jistě uplatníš.

Díky za pochopení, Krtek

tobi
Offline
Připojen: 2013-11-07
Vyplňování řešení hexaploty 1)

Ahoj,
nevím, jestli jsem pochopila, jak se správně vyplňuje (Ř1) u malé úlohy. Pokud je velké pole (s čísly 9 a 5) uvnitř smyčky, počítá se toto pole jako jedna buňka, co zasahuje do tří řádků, takže je započítávána do tří řádků? Nebo je to myšleno jako že toto pole zabírá 4 buňky, co do řádků přispějí hodnotami +1, +2 a +1? Zkoušela jsem zadávat vše možné a mám za to, že mám úlohu správně, ale jako správnou mi to neuznalo :-(

Díky za odpověď. Míša

Nekra
Offline
Připojen: 2014-03-04
Futoshiki (+PS)

To velký futoshiki bylo docela drsný (těžký)... ale nakonec jsem ho zvládnul bez stromování. bd
--------

(PS) Turrican: Mně se omlouvat nemusíš. Nejsi jediný, kdo se občas přehlídne.

Turrican
Offline
Připojen: 2014-07-03
Jednoznačnost řešení

Ano, už to vidím (vznikla by kombinace 56 38 bez vyznačení součtu) a omlouvám se, to už je podruhé, co se mi takovéto přehlédnutí stalo :-)

Nekra
Offline
Připojen: 2014-03-04
Jednoznačnost řešení

Řešení bylo jednoznačné.

Součástí zadání byla i věta, že všechny čtveřice mající danou vlastnost jsou vyznačeny. Správná kombinace 69/96 vyplynula později z hodnot některých sousedních čísel, protože v jednom z uvedených případů by v neoznačené čtveřici byla čísla, která by bylo možné rozdělit na dva páry se stejným součtem. (Což by byl spor s podmínkami zadání, tedy to musí být ta druhá možnost.)

U sudok s nějakou speciální podmínkou/pravidlem to není zas tak vzácné, že jednoznačnost nějaké dvojice ve dvou řádcích a sloupcích závisí právě jen na tom speciálním pravidle (a klasické pravidlo "v každém řádku, sloupci i oblasti je každé číslo právě jednou" v tom nepomůže).

Turrican
Offline
Připojen: 2014-07-03
Jedinečnost řešení

Ahoj, chci se zeptat jak je to s jedinečností řešení úloh? U Velké součtové čtveřice z minulého týdne totiž může být u součtu 15 mezi řádky 3 4 a sloupci 2 3 kombinace 69 96 jak je uvedeno v řešení, ale stejně tak 96 69. Na odesílané řešení to nemělo vliv, odesílal se 1. a 9. sloupec, ale osobně jsem řešení této úlohy vzdal, když jsem se k této nejednoznačnosti dostal.

KrtekHonza
Offline
Připojen: 2011-11-25
Ano, 1-7

Ano, do menší tabulky patří čísla 1 až 7. Klasická CTRL+C, CTRL+V chyba. Odeslal jsem opravené Davidovi k novému nahrání do databáze.

tobi
Offline
Připojen: 2013-11-07
Drobnost v zadání

Ahoj, v zadání dnešní malé úlohy se píše, že se má tabulka vyplnit čísly 1 - 9, ale předpokládám, že je to překlep a je tedy myšleno 1 - 7. Já jen, aby to nezmátlo nějaké nováčky - řešitele dlouhodobé soutěže.
Přeji hezký den a děkuji za další nášup úloh ;-)

KrtekHonza
Offline
Připojen: 2011-11-25
Autoři a jejich body

Pokud je jediným důvodem nezájmu autorů o prezentování se v dlouhodobé soutěži strach ze ztráty bodů, pak mám jednoduchou radu. Milí autoři, úplně klidně řešení svých úloh odevzdejte, není na tom nic špatného.

jzverina
Offline
Připojen: 2012-03-19
nasobky

Někdy jako autor si tam třeba vymyslíš nějakej logickej krok kterej ve skutečnosti neplatí, pak je ta úloha neřešitelná a to se pochopit dá (když to po sobě hraješ tak ti to jde krásně vyluštit :) ). Pokud ale autor vytvoří úlohu tak, že do solveru náhodně nasází pár čísel tak aby to mělo unikátní řešení a nijak se nepokusí ověřit jestli je ta úloha opravdu řešitelná (to se vlastním testováním zjistit dá), tak se nemůže divit že ho chtěj hráči rozčtvrtit :)

Nekra
Offline
Připojen: 2014-03-04
Komentář k úlohám

Ano, galaktická sudoku jsou pěkná. (Obecně se mi líbí hybridní úlohy, kříženci dvou klasických typů.) Mastermindová několik týdnů nazpět byla pěkná taky.

K velkému násobkového sudoku:
Jestli chybou v grafice je myšleno to oddělení oblastí - tady pozitivně hodnotím rychlost opravy, než jsem se na to stihl zeptat, už bylo zveřejněno doplněné zadání :).

Co se (obtížnosti a) způsobu luštění týče - luštím osobně (bez solveru) v digitální podobě. Výhodou je, že lze tabulku snadno okopírovat a i když mi to trvalo asi 3 nebo 4 stromování s řezáním větví, povedlo se mi k řešení dojít.
Ohledně obtížnosti k tomu nemám výčitky - naopak to beru tak, že pokud k vyřešení musím použít nějakou takovou blbou metodu (jako stromování), je to moje chyba, protože neznám vhodný logický postup na příslušnou situaci, mám blok v myšlení, soustředním se na špatné místo a podobně - zkrátka autor vymyslel něco, na co můj mozek bez blbých metod nestačí. Pokud se to marně snažím dohnat v neděli večer, tak to je taky moje blbost.
No a pokud to nevyluštím vůbec, tak nade mnou autor vyhrál úplně - takové úlohy si podle mne zaslouží maximální hodnocení, akorát, jestli se nepletu, bez znalosti odpovědního kódu hodnotit nelze.

Pro mne to rozhodně nebyla první úloha, kde jsem "musel" použít blbou metodu, jen to možná trvalo nejdéle. Od výše uvedené úvahy mne ani v tomto případě neodradilo zjištění, že další luštitelé s ní mají též problémy.

Osobně mne více naštve, když se dostanu k řešení úlohy, ale mám problém s odpovědním kódem, ať už z nepozornosti nebo ze špatného pochopení instrukcí (to druh= se stalo tak 1x).
--------------------------------
Ohledně (ne)autorů úloh - moc o tom nevím, ale mohlo by to nějak souviset s tabulkou výsledků? (Byť to jzverina přímo nezmiňuje, přijde mi to blízké jeho 3. bodu.) Když hráč/řešitel nevyluští úlohu a "spadne" z vrcholu tabulky, tak musí deset týdnů čekat, než mu nevyluštěná úloha z výsledků odrotuje, aby se mohl zase dostat zpátky na vrchol. Pokud pošle jako autor úlohu, tak (domnívám se) bude čekat o týden déle (autor přece nemůže luštit svou vlastní úlohu, že?). To je docela dlouho.

Ano, autoři jsou důležití. Krtek je pro dlouhodobou soutěž ten nejaktivnější a nejdůležitější (ještě si vybavuju z některých úloh jména Jirky Hrdiny, Honzy Zvěřiny a Pavla Kadlečíka, jestli tam byl ještě někdo další, tak se ztratil v záplavě Krtka).

Ale co autoři mají? (Další text založen na mé neznalosti.) Nedostávají kompenzační bod, když svou úlohu nemohou luštit. Mají nějakou úžasnou a na první pohled viditelnou tabulku, aby bylo vidět, jak si vedou? Osobně si myslím, že moc ne - autoři jsou vidět v archivu úloh, jsou tam i hodnocení úloh, ale jako nějaká rychlá síň slávy to podle mne nevypadá. (To si představuju jako rychlou souhrnou tabulku, kde by bylo u autorů vyzdvihnuto, kolik úloh vytvořili a asi i jejich hodnocení - zda použít aritmetický průměr, medián, modus, nebo něco jiného, by bylo na úvahu. Nevím, jakou tomu přisuzujete důležitost, ale i vkus/obliba hráčů se může časem měnit.) Prostě něco podobného, jako mají hráči.

Archiv je dobrý na stažení úloh zpětně (po jejich soutěžním týdnu), ale na přehled výsledků autorů mi přijde dost nepřehledný. Je tam jasně vidět, kdo je nejčastějším autorem, ale už najít nejlépe hodnocenou úlohu není úplně jednoduché a počítat, čí úlohy jsou nejlépe hodnoceny (ať už průměrem, mediánem, modem či něčím jiným) by bylo ještě těžší.

Jo, autoři jsou nedocenění. Nemají dostatečně jednoduchou a zřetelnou tabulku slávy, kde by bylo jasně vidět, jak je kdo v autorství dobrý, akorát se občas najde nějaký hnidopich, který si stěžuje. To si nemyslím, že je obecně dost motivující - současní autoři jsou naštěstí otrlí a nebojí se jít s kůží na trh pro blaho (zábavu a luštění) ostatních, ale ne každému je to vlastní.
Zatímco luštit není tak těžké, je to pohodlnější a luštitelé úspěšní v posledních 10 týdnech se štosují na vrchu tabulky (taková malá síň slávy). Jo a nikdo je v souvislosti s luštěním nekritizuje.

Já vím, že jsem otravný hnidopich a ostatní to možná tak nehrotí jako já. Mne osobně by to štvalo, odsunout si odrotování o týden nebo si tam rovnou vytvořit díru (snažím se být na vrcholu tabulky, no někdy něco holt nevyluštím :s ).

Gotroch
Offline
Připojen: 2011-12-11
Dlouhodoba soutez

Ja tedy Krtka chapu a nic mu nevycitam. Ze nekdy obtiznost uleti se muze stat, je to sice neprijemne, ale tragedii bych z toho nedelal. "Rozctvrceni" autora urcite nevyzaduju - i kdyz mit jako autory 4 Krtky by nebylo uplne spatne :)
Naopak bych Krtkovi podekoval za to obrovske mnozstvi uloh, ktere pripravi. Stejne tak kazdemu kdo prispeje byt jen jednou ulohou.

jzverina
Offline
Připojen: 2012-03-19
nasobky

1) mohl jsi pouzit kubovy nasobky z gp a stacilo by k tomu udelat malou

2) zdlouhavy rozbor variant? bylo zapotrebi minimalne triurovnovy tipovani. byly dve mozosti kde mohla byt 3 a 6. obe tipnout nestacilo a bylo zapotrebi tipovat dal. ja to teda hral v solveru, protoze jsem nemel chut tipovat a chtel jsem ti dat mermomoci 1 bod :) a tady je solver velky pomocnik, u jigsaw dokaze slozitymi technikami doplnit hodne cisel a vyskrtat hodne kandidatu ktery by bylo normalnim lustenim nemozny. navic co pamatuju tak nektery varianty slo vyloucit az uplne na konci. takze myslim ze pri normalnim hrani by bylo zapotrebi minimalne 4 vrstvy tipovani. doporucuju aby sis to zkusil zahrat.

3) podobne hnusna uloha tu byla podruhy za posledni ctvrtrok (horska draha, kolo 156), plne chapu rozhorceni tech co pretrpi typy uloh ktery je nebavi jen aby dosahli na 20 bodu a pak jednu ulohu nemuzou dohrat protoze by to museli zdlouhave protipovat

4) stacilo by to davat nekomu otestovat. na sudoku se nabizim.

KrtekHonza
Offline
Připojen: 2011-11-25
Násobky velké a hnusné

Vážení,

asi by bylo fér vyjádřit se k problematické úloze z předminulého týdne. Odstup souvisí i s tím, že jsem byl na dovolené, mimo dosah internetu. (Bylo to fajn :-)

1) Omlouvám se za přehlédnutí nedokonalosti v sazbě. Děkuji všem, kdo mě na to hned v pondělí upozornili. Zveřejnil jsem opravený obrázek a dobře jsem udělal, protože David, kterému jsem poslal náhradní obrázky přímo do databáze, byl nedostupný a bohužel to nestihl opravit. Což byla situace poněkud nešťastná, ale věřím, že ten, kdo měl se zadáním problém, ve fóru hledat zkusil a obrázek správného rozdělení oblastí našel.

2) Druhá věc byla obtížnost řešení té úlohy. Dostal jsem to sežrat hned z několika stran, že taková hrůza se vůbec nesmí objevit, co to jako má být, zrušit, autora rozčtvrtit.

Chtěl bych říci, že při tvorbě úloh do dlouhodobé soutěže nemám žádné zábrany. Občas je to velmi snadné (viz minulý týden), občas je to až neřešitelné. Co mi odpadne od autorské tužky, to zveřejním. Nesnažím se nic cizelovat, když někdy není čas, testuji méně než více. Nemyslím si, že je u tohoto typu soutěže něco špatného na tom, když jedinou cestou k řešení je zdlouhavý rozbor variant. Není to optimální, nemělo by se to objevit často, ale nepovažuji to za nic špatného či katastrofálního.

3) Chtěl bych vám poradit nejsnazší cestu, jak se těmto problémům vyhnout. Úplně stačí, aby se našli další autoři. Když mi další autoři pošlou jednu dvojici úloh za půl roku a bude těchto autorů třeba 10, hned bude rok skoro pokrytý, úlohy budou pestré a zajímavé. Přitom to každého jednotlivého autora skoro nezatíží, dvojice úloh za půl roku, co to je?

Když naopak musím připravovat veškerý obsah dlouhodobé soutěže sám, občas se stává, že na to mám málo času. Pak se objevují úlohy neoriginální, nezajímavé, příliš snadné nebo příliš těžké. Je to škoda. Ale mistrovství republiky nebo soutěže pro mládež jsou pro mě jednoznačně důležitější než dlouhodobá soutěž.

(Závěrem... tento týden tu máme úlohy od Honza Zvěřiny, dle mého velmi pěkné. O prázdninách se možná dočkáme několika sudoku od Petra Lichého. Ještě by to chtělo autory logiky, což?)

Caca
Offline
Připojen: 2011-11-25
Hmm

[quote=Caca]
haha, pokouším se od rána s myšlenkou, že je to schválně - ale musel bych začít postupně tipovat
tak si to dokreslím
[/quote]
Ale je to k ničemu. Už na to nemám nervy.

Caca
Offline
Připojen: 2011-11-25
haha, pokouším se od rána s

haha, pokouším se od rána s myšlenkou, že je to schválně - ale musel bych začít postupně tipovat
tak si to dokreslím

Theme by Danetsoft and Danang Probo Sayekti inspired by Maksimer