Startuje WPF GP 2018 - holandské sudoku: překlad bookletu

Za pár dní se na oficiálních stránkách WPF GP rozpoutá již šestý ročník této populární soutěže. Tradičně budete moci soutěžit jak v sudoku tak i v logice. Více informací o aktuálním ročníku najdete v sekci věnované WPF GP.

Jako obvykle budeme pro každé kolo soutěže překládat do češtiny instruktážní booklet. Začínáme se sudoku - jeho první kolo, které připravují holandští autoři Richard Stolk a Arvid Baars se koná v termínu 26.-29.1. 2018. Originální booklet stahujte zde. Důležité je také připomenutí, že hned první kolo se počítá do HALAS ligy. Do ní se budou počítat celkem tři vybraná kola každé kategorie (viz Kalendář HALAS ligy 2018). Přejeme všem účastníkům příjemnou zábavu při luštění a také hodně zdaru!

- 21. 1. 2018 - Gotroch -

1.-6. Klasické sudoku (27, 31, 21, 23, 28, 40 bodů): Vyplňte tabulku čísly 1 až 9 tak, aby se čísla neopakovala v žádném řádku, sloupci, ani v ohraničených čtvercích 3x3.

7. Liché sudoku (22 bodů): Vyplňte tabulku čísly 1 až 9 tak, aby se čísla neopakovala v žádném řádku, sloupci, ani v ohraničených čtvercích 3x3. Navíc platí, že v šedě podbarvených políčkách mohou být pouze lichá čísla.

8. Antiknight sudoku (36 bodů): Vyplňte tabulku čísly 1 až 9 tak, aby se čísla neopakovala v žádném řádku, sloupci, ani v ohraničených čtvercích 3x3. Každá dvě políčka spojená jedním skokem šachového jezdce (do L) musí obsahovat dvě různá čísla.

9. Sudoku s magickými čtverci (38 bodů): Vyplňte tabulku čísly 1 až 9 tak, aby se čísla neopakovala v žádném řádku, sloupci, ani v ohraničených čtvercích 3x3. Tři z vyznačených 3x3 čtverců fungují jako magické čtverce – tj. že součet tří čísel v každém řádku, sloupci a hlavní diagonále daného 3x3 čtverci je vždycky stejný. 

10. Nepravidelné sudoku (56 bodů): Vyplňte tabulku čísly 1 až 9 tak, aby se čísla neopakovala v žádném řádku, sloupci, ani v ohraničených nepravidelných oblastech.

11. Even Sandwich Sudoku (63 bodů): Vyplňte tabulku čísly 1 až 9 tak, aby se čísla neopakovala v žádném řádku, sloupci, ani v ohraničených čtvercích 3x3. Čísla na okraji tabulky udávají všechny výskyty čísel, pro které platí, že dané číslo je v příslušném řádku či sloupci z obou stran obklopeno sudými čísly. Pokud tedy číslo není uvedeno na okraji, znamená to, že alespoň jedno ze sousedních čísel není sudé. Pozor, čísla na okraji se v tabulce nemusí vyskytovat v uvedeném pořadí.

12. Point to Next Sudoku (88 bodů): Vyplňte tabulku čísly 1 až 9 tak, aby se čísla neopakovala v žádném řádku, sloupci, ani v ohraničených čtvercích 3x3.  Když je v políčku se šipkou číslo N, pak číslo N+1 se musí objevit někde v políčku ležícím ve směru šipky. (Tedy např. 1 ukazuje na 2, ap.) Všechny šipky nejsou v tabulce vyznačeny.

13. First Impression Sudoku (48 bodů): Vyplňte tabulku čísly 1 až 9 tak, aby se čísla neopakovala v žádném řádku, sloupci, ani v ohraničených čtvercích 3x3. Pro každé číslo ležící v šedě podbarveném políčku platí, že toto číslo musí být větší než číslo ležící v prvním políčku (zleva) příslušného řádku a také větší než číslo ležící v prvním políčku (shora) příslušného sloupce. Ne všechny políčka, pro něž toto platí, jsou šedě označena.

14. Sum Next to Nine Sudoku (79 bodů): Vyplňte tabulku čísly 1 až 9 tak, aby se čísla neopakovala v žádném řádku, sloupci, ani v ohraničených čtvercích 3x3. Čísla na krajích tabulky značí součty číslic ležících v políčkách, které v daném řádku či sloupci sousedí s políčkem s číslem 9.

přeložil Jakub Hrazdira

Theme by Danetsoft and Danang Probo Sayekti inspired by Maksimer