WPF GP 2017: srbské sudoku: překlad bookletu

Ve dnech 2.6. - 5.6. 2017 pokračuje sudoku WPF Grand Prix. Toto 6.kolo připravují srbští autoři. Booklet můžete zhlédnout na oficiálních stránkách WPF GP, jeho překlad přinášíme zde.

- 1. 6. 2017 - Gotroch -

 

1.-5. Klasické sudoku (28, 30, 41, 37, 29 bodů): Vyplňte tabulku čísly 1 až 9 tak, aby se čísla neopakovala v žádném řádku, sloupci, ani v ohraničených čtvercích 3x3.

6. Klonované tvary (37 bodů): Vyplňte tabulku čísly 1 až 9 tak, aby se čísla neopakovala v žádném řádku, sloupci, ani v ohraničených čtvercích 3x3. V tabulce se nachází několik podbarvených oblasti. Čísla v oblastech stejného tvaru (stejné velikosti bez otočení nebo zrcadlení tvaru) musí být na odpovídajících si pozicích identická. Čísla se v jednotlivých podbarvených oblastech mohou opakovat.

7. Poměrové sudoku (55 bodů): Vyplňte tabulku čísly 1 až 9 tak, aby se čísla neopakovala v žádném řádku, sloupci, ani v ohraničených čtvercích 3x3. Mezi některými dvojicemi políček je zadán poměr určený zlomkem, čísla v těchto políčkách musí splňovat tento poměr.

8. X-sčítání od kraje (47 bodů): Vyplňte tabulku čísly 1 až 9 tak, aby se čísla neopakovala v žádném řádku, sloupci, ani v ohraničených čtvercích 3x3. Čísla okolo tabulky udávají součet prvních X číslic v daném řádku/sloupci. Hodnota X je přitom určena číslem ležícím v prvním políčku daného směru.

9. Součet 9 (28 bodů): Vyplňte tabulku čísly 1 až 9 tak, aby se čísla neopakovala v žádném řádku, sloupci, ani v ohraničených čtvercích 3x3. Pokud je mezi dvěma políčky kosočtverec, musí tyto dvě políčka obsahovat čísla, jejichž součet je 9. Všechny takové dvojice jsou označeny, nikde jinde součet 9 v tabulce vzniknout nemůže.

10. Antiknight (46 bodů): Vyplňte tabulku čísly 1 až 9 tak, aby se čísla neopakovala v žádném řádku, sloupci, ani v ohraničených čtvercích 3x3. Každá dvě políčka spojená jedním skokem šachového jezdce (do L) musí obsahovat dvě různá čísla.

11. Diagonální sudoku s mrakodrapy (69 bodů): Vyplňte tabulku čísly 1 až 9 tak, aby se čísla neopakovala v žádném řádku, sloupci, ani v ohraničených čtvercích 3x3. Stejná čísla se navíc nesmí opakovat na dvou vyznačených diagonálách. Číslice 1-9 představují mrakodrapy různých výšek. Čísla okolo tabulky udávají, kolik mrakodrapů je viditelných z daného směru, přičemž nižší mrakodrapy jsou skryty za vyššími.

12. Average Arrows Sudoku (87 bodů): Vyplňte tabulku čísly 1 až 9 tak, aby se čísla neopakovala v žádném řádku, sloupci, ani v ohraničených čtvercích 3x3. Číslice v políčku s kroužkem musí být aritmetickým průměrem všech číslic ležících podél šipky vycházející z daného kroužku. Číslice podél šipky se mohou opakovat (včetně číslice v kroužku).

13. Dead or Alive Arrows Sudoku (66 bodů): Vyplňte tabulku čísly 1 až 9 tak, aby se čísla neopakovala v žádném řádku, sloupci, ani v ohraničených čtvercích 3x3. V tabulce je několik bílých a šedých šipek. Číslice umístěná v políčku s bílou šipkou se nesmí v dalších políčkách ve směru šipky opakovat. Číslice umístěná v políčku s šedou šipkou se v dalších políčkách ve směru šipky musí alespoň jednou opakovat.

přeložil Jakub Hrazdira

Theme by Danetsoft and Danang Probo Sayekti inspired by Maksimer